کد خبر: 357816
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۹:۴۲:۰۰
| |

سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک شهرداری تهران:

ایمنی مسیرهای کوهنوردی شمال تهران ارتقاء می‌یابد

سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک شهرداری تهران، در بازدید از مسیر کوهنوردی درکه گفت: ارتفاعات شمال تهران قطب گردشگری و تفریحی شهر تهران است و با شناسایی و ساماندهی نقاط خطر آفرین و حادثه خیز تردد گردشگران و کوهنوردان در ارتفاعات با ایمنی و سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

ایمنی مسیرهای کوهنوردی شمال تهران ارتقاء می‌یابد
کد خبر: 357816
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۹:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک شهرداری تهران، گفت: منطقه یک به دلیل مجاورت با ارتفاعات و دامنه های البرز به عنوان قطب گردشگری و تفریحی شهر تهران محسوب می شود و هر هفته تعداد کثیری از شهروندان و کوهنوردان به این منطقه مراجعه می کنند لذا در راستای خدمات رسانی بهتر به آنها مسیرهای گردشگری و کوهنوردی ساماندهی و ایمن سازی می شوند.

وی گفت: شیب بندی و پله بندی مسیرهای پر پیچ و خم ، نرده گذاری، تجهیز جان پناه ها و استقرار نیروهای امدادی از جمله اقدامات در حال اجرا در مسیرهای کوهنوردی شمال تهران است.

موسوی افزود: مشارکت شهروندان در مدیریت شهری یکی از الزامات زندگی اجتماعی کنونی است و باید با جلب مشارکت شهروندان و دوستداران طبیعت به صورت تشکل های مردمی، محیط کوهستان را حفظ کرد.

این مقام مسئول مسیرهای کوهنوردی را بهترین مکان برای ارایه آموزش های شهروندی دانست و گفت: نصب تابلوهایی با مضامین جاذبه های گردشگری و آموزش محور در این مسیرها می تواند فرهنگ زیست محیطی را در جامعه نهادینه و گردشگران را با سایر جاذبه های دیدنی این منطقه آشنا کند و همچنین با ارایه محصولات فرهنگی چون کتاب، فرهنگ کتابخوانی را نیز در بین جوانان توسعه داد.

وی هر نوع ساخت و ساز و سدمعبر در مسیر کوهنوردی را غیر قانونی دانست و گفت: این مسیرها باید برای سهولت تردد کوهنوردان و گردشگران بدون مانع باشد تا ایمنی آنها حفظ شود.

منبع: شهرنوشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها