رئیس بازرسی پلیس پیشگیری پایتخت:

پیام‌های شهروندان درباره تخلف پلیس، محرمانه می‌ماند

رئیس بازرسی پلیس پیشگیری پایتخت گفت: شهروندان آگاه باشند که پیام‌هایشان نزد 197محرمانه می‌ماند و ماموری که تخلف انجام داده به هیچ عنوان مطلع نمی‌شود که چه کسی از او شکایت داشته است.

پیام‌های شهروندان درباره تخلف پلیس، محرمانه می‌ماند
کد خبر: 357885
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۰۹:۳۳:۳۶

اعتمادآنلاین| ‌ سرهنگ بهزاد هادی‌پور اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یکی از اهداف پلیس، رضایتمندی شهروندان در کلانتری‌ها است.

وی تصریح کرد: از جمله تاکیدهای سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و سردار ظهیری فرمانده پلیس پیشگیری تهران بزرگ در جلسات کلی این است که در کنار عملیات‌های پلیس شهروندان هم از پلیس رضایت داشته باشند، به همین خاطر مجموعه پلیس فاتب از طریق سامانه 197 تمام انتقادات و تقدیرها را بررسی و رصد می‌کند.

رئیس بازرسی پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: در تمامی انتقاداتی که از یک مامور پلیس می‌شود موضوع بررسی و در صورت لزوم مامور و فرمانده نیز فراخوانده می‌شوند، همچنین با شهروند تماس می‌گیریم تا ببینیم آیا خواسته وی انجام شده است یا خیر، یعنی اگر شکایت یا انتقادی به سامانه 197 اعلام شود تا زمان نتیجه گیری پیگیر آن موضوع هستیم.

برگزاری کلاس‌های آگاه سازی ماموران در بازرسی پلیس پیشگیری پایتخت

هادی‌پور بیان کرد: همچنین برای ماموران نیز کلاس‌های آگاه سازی برگزار می‌کنیم و مامور را توجیه می‌کنیم باید در زمانی که مشکلی به وجود آمده چگونه با شهروندان ارتباط برقرار کند تا هم بتواند ماموریت خود را به خوبی انجام دهد و هم حقوق شهروندی را رعایت کند.

وی ادامه داد: بخش دیگر سامانه197 مربوط به تقدیرها است یعنی شهروندان پس از انجام کار خود در کلانتری‌ها و دیدن عکس العمل نیروهای ما با سامانه 197 تماس می‌گیرند و پیغام تشکر خود را بازگو می‌کنند همچنین برخی از شهروندان برای تقدیر از ماموری که عملکرد خوبی داشته است، حضوری به ما مراجعه می کنند.

هادی‌پور تاکید کرد: بنده این قول را به مردم شریف پایتخت می‌دهم که تمامی انتقادات، پیشنهادات و تشکرهای ثبت شده در سامانه197 بررسی و رصد می‌شود و این گونه نیست که اگر انتقادی در این سامانه ثبت شود ما ندید بگیریم و فقط تقدیر و تشکرها را بشنویم.

انتقادات و تقدیرات در سامانه 197 می‌تواند تاثیر مثبتی بر عملکرد بهتر پلیس داشته باشد

رئیس بازرسی پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: از مردم می‌خواهم تا در ارائه خدمات بهتر به ما کمک کنند و در سامانه 197 گزارشات خود را نسبت به عملکرد ماموران ما عنوان کنند تا در صورت منفی بودن نظرشان آن مامور احضار و با او برخورد و در صورت مثبت بودن از او تقدیر کنیم.

وی اذعان داشت: پیام شهروندان به صورت محرمانه در بازرسی دریافت می‌شود و هیچ پیامی از آن‌ها به کسی گفته نمی‌شود. ما حق نداریم بگوییم کدام شهروند این پیام را ارسال کرده و تنها موضوع را بررسی می‌کنیم. شهروندان مطمئن باشند که پیام‌ها محرمانه رصد و پیگیری می‌شوند و ماموری که از او انتقاد شده است نمی داند چه فردی از او نزد سامانه 197 انتقاد کرده است.

تقدیر از ماموران برتر فاتب در پایان مراسم طرح رعد 30

رئیس بازرسی پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به تقدیر فرمانده انتظامی پایتخت از تعدادی ماموران بعد از اجرای طرع رعد 30 گفت: پس از پایان طرح رعد به نوبت از10 الی 15 نفر از نیروهای فاتب که عملکرد بسیارخوب داشته‌اند و همچنین شهروندان نسبت به عملکردشان در سامانه بازرسی197 رضایتمندی خود را ثبت کرده بودند و پاسخگویی مناسبی نیز داشتند تقدیر به عمل آمد.

هادی‌پور با اشاره به ماجرای رد رشوه‌ای که از سوی یکی از مامورانی که از او تقدیر شد گفت: ماشینی توسط پدر و پسری سرقت شده بود؛ هنگامی که ماشین توسط ماموران ما پیدا شده به ماموران نیروی انتظامی رشوه پیشنهاد دادند اما این پیشنهاد توسط ماموران فهیم ما رد و ماشین به صاحب اصلی‌اش بازگردانده شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها