کد خبر: 358040
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

مهراب صادق‌نیا، استادیار دانشگاه ادیان و مذاهب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

پناهیان مشخص کند از چه موضعی صحبت می‌‌کند/ عده‌ای چطور به خودشان اجازه می‌دهند مردم را دلسرد کنند؟/ رفتار تندروها نشان‌دهنده این است که اختلاف به سطح قدرت رسیده/ همه می‌دانند برجام مساله‌ای حاصل تشخیص و اراده کل نظام بود و ربطی به روحانی یا ظریف ندارد

مهراب صادق‌نیا گفت: نوع رفتار تندروها نشان‌دهنده این است که اختلاف به سطح قدرت رسیده و همین کافی است تا مردم نسبت به حل مشکلات مأیوس شوند.

پناهیان مشخص کند از چه موضعی صحبت می‌‌کند/ عده‌ای چطور به خودشان اجازه می‌دهند مردم را دلسرد کنند؟/ رفتار تندروها نشان‌دهنده این است که اختلاف به سطح قدرت رسیده/ همه می‌دانند برجام مساله‌ای حاصل تشخیص و اراده کل نظام بود و ربطی به روحانی یا ظریف ندارد
کد خبر: 358040
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس - علیرضا پناهیان که حدود 2 ماه پیش بر بالای منبر به نمایندگان مجلس توصیه کرده بود «آدم باشید»، این‌ بار با گفتن اینکه «محاکمه تاریخی سنگینی علیه برجامیان انجام خواهد شد و امیدواریم این محاکمه با سرعت انجام شود؛ همانند ننگ بر کسانی که در برابر امام راحل ایستادند و گفتند نمی‌توانیم ناو آمریکایی را بزنیم»، سعی کرده برجام را زیر سوال ببرد و خواستار محاکمه مذاکره‌کنندگان، به دلیل آنچه او خیانت به کشور و نظام می‌داند، شده است.

مهراب صادق‌نیا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، در واکنش به صحبت‌های علیرضا پناهیان، گفت: آقای پناهیان باید مشخص کند از چه موضعی اظهارنظر می‌کند؛ آیا به عنوان یک طلبه، یا واقعاً ایشان پشتش به جاهایی گرم است که به راحتی هر حرفی را به زبان می‌آورد. چون اگر از موضع طلبگی باشد، هر حرف و رفتاری حتماً باید بر اساس سند مشخصی باشد.

استادیار دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه سخنانش گفت: ایشان و چهره‌های همفکرش در شرایطی به راحتی با توهین به مجلس و دولت انسجام ملی را از بین می‌برند که واقعاً شرایط سختی است. چون درگیر تحریم و مشکلات عدیده دیگری هستیم، به جای سیاه‌نمایی و تفرقه‌افکنی باید در راستای یکی شدن تلاش کنیم تا بتوانیم با کمک هم از این شرایط دشوار عبور کنیم.

این چهره حوزوی ادامه داد: نیاز مهم این روزهای کشور چیزی جز این نیست که امید اجتماعی روزبه‌روز بیشتر شود. همچنین لازم است امور را به نوعی مدیریت کنیم که مردم به دولت و دولت به مردم دلگرم شوند که اتفاقاً این عین منش رهبری است. به همین دلیل جای سوال است که عده‌ای چطور به خودشان اجازه می‌دهند مردم را دلسرد کنند. این افراد فایل جدیدی از مشکلات را پیش روی مردم باز کرده و استرس و اختلاف را به جامعه تزریق می‌کنند.

صادق‌نیا تاکید کرد: نوع رفتار تندروها نشان‌دهنده این است که اختلاف به سطح قدرت رسیده و همین کافی است تا مردم نسبت به حل مشکلات مأیوس شوند. در شرایطی در راهپیمایی‌هایی که به نظام تعلق دارد‌ با پلاکارد رئیس‌جمهور را تهدید می‌کنند که همه می‌دانند برجام مساله‌ای حاصل تشخیص و اراده کل نظام بود و ربطی به روحانی یا ظریف ندارد.

مهراب صادق‌نیا در پایان سخنانش گفت: مردم هرگاه اخبار را دنبال می‌کنند، می‌بینند حرف‌های اسحاق جهانگیری را مصباحی‌مقدم تکذیب کرده یا اظهارنظر فلان مسئول را بهمان مسئول سابق یا فعال سیاسی کذب خوانده است. این فضا هزینه‌هایی در پی خواهد داشت که جبرانش بسیار دشوار خواهد بود. پس باید ابراز امیدواری کرد که تندروها قرار را بر منطق‌گرایی بگذارند تا در این روزهای حساس کمترین خسارت را برسانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها