انصارالله: «توافق ریاض» مرده متولد شد

عضو هیات مذاکره‌کننده انصارالله یمن اعلام کرد: «توافق ریاض» که میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن به امضا رسید، در نطفه خفه شد؛ چرا که این توافق توسط طرف‌هایی امضا شد که به منزله طرف‌های مرده هستند.

انصارالله: «توافق ریاض» مرده متولد شد
کد خبر: 358056
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۱۴:۵۳:۲۷

اعتمادآنلاین| حمید عاصم، عضو هیات مذاکره کننده انصارالله یمن تاکید کرد: تنها کسانی هستند که «توافق ریاض» را امضا کردند (سالم الخنبشی، معاون نخست وزیر دولت مستعفی یمن و ناصر الخبجی، عضو ریاست شورای انتقالی) و لذا خودشان نماینده آن هستند و این توافق بیانگر رویکرد دو طرف است نه رویکرد شمال و جنوب یمن.

حمید عاصم همچنین تصریح کرد: نیروهای مزدور در حال حاضر حتی بدون اجازه عربستان دست به سلاح‌ نمی‌زنند.

او در خصوص میزان امکان اجرای این توافق گفت: این توافق هرگز اجرا نخواهد شد؛ چرا که از همان ابتدا مرده متولد شد و این توافق برای ما هیچ اهمیتی ندارد و هیچ توجهی برای آن قائل نمی‌شویم.

روز سه‌شنبه دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب توافقنامه ریاض را امضا کردند؛ توافقنامه‌ای که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی آن را مرحله‌ای جدید در راستای ثبات یمن خواند و انصارالله آن را زیر سوال برد.

براساس این توافق،‌ دولت مستعفی یمن فعالیت‌های خود را در عدن به عنوان پایتخت موقت خود از سر می‌گیرد و تمام بخش‌های سیاسی و امنیتی از جمله شورای انتقالی جنوب در قالب وزارت دفاع و کشور در دولت مستعفی ادغام می‌شوند.

همچنین طرفین توافق کردند، دولت منصفانه‌ای بین شمال و جنوب با حضور 24 وزیر تشکیل شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها