کد خبر: 358062
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

محسن غرویان، مدرس فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

به نظر می‌رسد سخنان تندی همچون اظهارات آقای پناهیان درباره محاکمه مذاکره‌کنندگان تحت‌ تاثیر طیف احمدی‌نژاد است/ تندروها حتی خودشان را جلوتر از رهبری می‌بینند/ توصیه‌ مشفقانه به تندروها این است که دست از خرابکاری بردارند/ شکست‌خوردگان انتخابات صلاح خودشان

محسن غرویان گفت: حرکات و سخنان تند به نظر می‌رسد با مدیریت طیف احمدی‌نژاد است. در واقع آنها به طیف احمدی‌نژاد وابسته‌اند و چون به فکر این هستند که بعد از دولت روحانی روی کار بیایند، سعی دارند جامعه را ملتهب کنند تا خودشان را منجی کشور قلمداد کنند.

به نظر می‌رسد سخنان تندی همچون اظهارات آقای پناهیان درباره محاکمه مذاکره‌کنندگان تحت‌ تاثیر طیف احمدی‌نژاد است/ تندروها حتی خودشان را جلوتر از رهبری می‌بینند/ توصیه‌ مشفقانه به تندروها این است که دست از خرابکاری بردارند/ شکست‌خوردگان انتخابات صلاح خودشان
کد خبر: 358062
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن غرویان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به صحبت‌های اخیر پناهیان که خواستار محاکمه مذاکره‌کنندگان توافق هسته‌ای شده بود، گفت: برای بررسی چنین رفتارهایی می‌توان به چند نکته اشاره کرد. اول اینکه باید گفت این‌گونه حرکات و سخنان تند به نظر می‌رسد با مدیریت طیف احمدی‌نژاد است.

او ادامه داد: در واقع آنها به طیف احمدی‌نژاد وابسته‌اند و چون به فکر این هستند که بعد از دولت روحانی روی کار بیایند، سعی دارند جامعه را ملتهب کنند تا خودشان را منجی کشور نشان دهند.

وی افزود: همچنین آنها به دلیل دنبال این هستند که شکست‌های انتخاباتی سال‌های گذشته را به نوعی جبران کنند و به همین دلیل صلاح خودشان را در سیاه‌نمایی می‌بینند.

مدرس فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه گفت:‌ تلاش‌های تندروها همچنین نشان می‌دهد‌ حتی خودشان را جلوتر از رهبری می‌بینند. من خودم در جلسه‌ای بودم که آقای ظریف گفتند از نیویورک با رهبری تماس گرفته و ایشان گفته‌اند: «شما مذاکرات را با صلابت ادامه بدهید.» مقام معظم رهبری حتی برداشتن گام‌های هسته‌ای را خیلی علنی تایید کردند و گفتند بعد از خروج آمریکا از برجام باید طبق توافق هسته‌ای تعهدات‌مان را کاهش بدهیم.

غرویان توضیح داد: شرح این شرایط نشانگر آن است که حرف‌هایی که درباره برجام زده می‌شود و تخریب‌هایی که علیه مذاکره‌کنندگان صورت می‌گیرد،‌ کارهایی غیرقانونی هستند و با هدف و نیت سیاسی پیگیری می‌شوند. البته مردم ایران مردمی باهوش و نکته‌سنج هستند. به همین دلیل این پیام را باید به افراطیون داد که در آینده‌ای نزدیک مجبور به تحمل حاشیه‌نشینی خواهند شد.

این چهره حوزوی همچنین تاکید کرد: در سال‌های اخیر، مخصوصاً بعد از روی کار آمدن دولت روحانی و مجلس دهم، بازندگان انتخاباتی هنوز با شکست کنار نیامده‌اند. آنها به جای اینکه بروند و ایرادهایشان را اصلاح کنند و به فکر این باشند که برنامه‌های مدونی برای اداره کشور ترتیب دهند تا از این طریق بتوانند مردم را به رأی دادن ترغیب کنند، به طور دائم حاشیه‌سازی می‌کنند و ترجیح‌شان را سیاه‌نمایی و تخریب دیگری گذاشته‌اند تا بار دیگر فرصت حضور در دولت و مجلس را به دست آورند.

محسن غرویان در پایان گفت: توصیه‌ مشفقانه به تندروها این است که دست از خرابکاری و تحرکات ضرررسان بردارند، چراکه کشور سختی‌های زیادی را تجربه می‌کند. به همین دلیل لازم است همه گروه‌ها اولویت را مصالح نظام بدانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها