کد خبر: 358097
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۱۶:۵۴:۰۸
| |

میشل عون: 17 پرونده فساد در حال پیگیری است

رئیس‌جمهور لبنان در دیدار با رئیس منطقه‌ای بانک جهانی از عزم قاطع خود برای مقابله با فساد خبر داد و گفت: تمامی کسانی که به پرونده‌های فساد مرتبط هستند محاکمه خواهند شد.

میشل عون: 17 پرونده فساد در حال پیگیری است
کد خبر: 358097
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۱۶:۵۴:۰۸

اعتمادآنلاین| «ساروج کومارجاه» رئیس منطقه‌ای بانک جهانی در امور غرب آسیا و شمال آفریقا با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، عون در این دیدار اعلام کرد: دولت جدید لبنان شامل وزرایی شایسته، خوش‌نام و به دور از شبهه فساد خواهد بود.

او گفت: تحقیقاتی که از مسؤولان سابق و فعلی به عمل خواهد آمد مورد تعجب آنها خواهد شد اما هیچ شخصی در پرونده‌های فساد مستثنی نخواهد بود.

میشل عون ادامه داد: لبنان به ویژه از نظر اقتصادی بر سر دو راهی قرار دارد و بسیار نیازمند دولتی منسجم و قادر به تولید است، دولتی که نزاع‌های سیاسی روی آن تأثیری نگذارد و از حمایت مطلوب مردم برخوردار باشد. طرح‌های اصلاحی که برای تکمیل سیستم مبارزه با فساد پیشنهاد داده شده، در اختیار پارلمان است و از مهم‌ترین آنها پایان دادن به روند محرمانه بودن (اطلاعات) بانکی، رفع مصونیت مرتکبان فساد، بازگرداندن اموال به غارت رفته و ایجاد دادگاه‌های ویژه جنایات مالی است.

رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد: او برای حل ارثی دهها ساله از فساد کار می‌کند و به این اقدام تا ریشه‌کن کردن آن ادامه خواهد داد.

او گفت: در طرح هر قانون اصلاحی متناسب با اولویت‌های مرحله آینده درنگ نخواهد کرد و تاکنون 17پرونده فساد برای تحقیق و پیگیری تحویل داده شده و محاکمه شامل تمام کسانی می‌شود که در این پرونده‌ها دست داشته‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها