کد خبر: 358099
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۱۷:۴۹:۰۰
| |

بررسی و تصویب چهار پیشنهاد در کمیسیون امور اجتماعی دولت

در جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت، پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

بررسی و تصویب چهار پیشنهاد در کمیسیون امور اجتماعی دولت
کد خبر: 358099
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۱۷:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص معافیت حقوق و مزایا یا دستمزد یکی از اولیاء افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از پرداخت مالیات با اصلاحاتی تصویب شد.

آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده (25) قانون حمایت از حقوق معلولان مصوب سال 1396

گفتنی است، طبق ماده 25 قانون حمایت از حقوق معلولان و تبصره آن مقرر شده 50 درصد حقوق و مزایا یا دستمزد مشمول مالیات یکی از اولیاء افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید مادامی که مسئولیت پرداخت هزینه های مترتب بر معلولیت فرد بر عهده اولیاء است از پرداخت مالیات معاف است. گواهی تأیید نوع و شدت معلولیت افراد مشمول این ماده از سوی کمیسیون پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت سازمان ارائه خواهد شد.

مجوز تشکیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در شهرستان لارستان استان فارس

هم‌چنین، پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر مجوز تشکیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در شهرستان لارستان استان فارس با توجه به پیشنه موضوع و طرح و بررسی آن در کمیسیون مقرر شد برای تعیین تکلیف نهایی موضوع به هیئت وزیران ارائه شود تا بر اساس تصمیم دولت اقدام گردد.

اساسنامه سازمان نظام مشاوره مدیریت موضوع ماده (17) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار - مصوب 1390

در ادامه بررسی این پیشنهاد، مواد باقی مانده تا پاین اساسنامه مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی تصویب شد.

لایحه اصلاح قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش - مصوب 1369-، موضوع حذف سنوات تحصیل از لحاظ احتساب سابقه برای بازنشستگی اعضای کمیسیون ضمن بررسی این موضوع مقرر نمود، پیشنهاد مورد نظر در قالب لایحه نظام نوین بازنشستگی در خصوص تمامی متعهدین خدمت کلیه دستگاه های اجرایی که مطابق قوانین متعهد خدمت پذیرفته می شوند، دوره تعهد خدمت جزء سنوات خدمت قابل قبول برای بازنشستگی محسوب نگردد و مراتب جهت پیش بینی لازم در لایحه مذکور به سازمان اداری و استخدامی منعکس شود.

گفتنی است، جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت یکشنبه 12 آبان 1398 به ریاست جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و معاون رئیس جمهور و دکتر فلاح زاده، سرپرست کمیسیون، حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیسیون به میزبانی دفتر هیئت دولت برگزار شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها