مشارکت در طرح احداث و تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور

پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درخصوص مشارکت بخش خصوصی در طرح احداث و تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در حد فاصل بازرگان تا بندر امام خمینی (ره) در دستور کار کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت قرار گرفت.

مشارکت در طرح احداث و تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور
کد خبر: 358100
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۱۷:۵۸:۰۴

اعتمادآنلاین| ‌ وزارت راه و شهرسازی با هدف توسعه شبکه بزرگراهی کشور،‌ افزایش ایمنی، سرعت در جا به جایی بار و مسافر، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر و آلودگی محیط زیست، افزایش ظرفیت ترافیکی،‌ تکمیل حلقه های مفقوده در کریدورهای مصوب این وزارت و اتصال نقاط جمعیتی، گردشگری،‌ کشاورزی و صنعتی در سطح کشور و از طرفی جذب حداکثری سرمایه های بخش خصوصی برای پیشبرد پروژه های مهم راه و شهرسازی، در نظر دارد نسبت به واگذاری طرح احداث و تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور (بازرگان تا بندر امام خمینی (ره)) در چارچوب مصوبه کارگروه واگذاری ماده (27) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اقدام نماید.

در این راستا و براساس تبصره (19) قانون بودجه سال 1398 کل کشور،‌ دولت مجاز به ارائه کمک بلاعوض برای تکمیل پروژه های نیمه تمام مشمول واگذاری است. این امر در حالی است که وفق مفاد بند (الف) ماده (3) آیین‌نامه اجرایی تبصره مورداشاره، منابع تعهد شده دولت صرفا به صورت تسهیلات تلفیقی، یارانه سود تسهیلات یا تأمین منابع برای استملاک اراضی قابل ارائه به بخش خصوصی طرف قرارداد است.

با توجه به موافقت اعضای کارگروه واگذاری با تخصیص منابع تعهدشده دولت در قالب کمک بلاعوض در احداث پروژه یادشده، از آنجایی که ‌عملیاتی شدن این الگو نیازمند مصوبه هیئت وزیران است، بنابراین وزارت راه درخواست بررسی و تصویب این موضوع را به هیئت دولت ارسال نموده است.

گفتنی است، مطابق پیشنهاد واصله، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به نمایندگی از وزارت راه وشهرسازی مجاز است برای اجرای طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور (بازرگان تا بندر امام خمینی (ره)) از محل اعتبارات تبصره (19) قانون بودجه سال 1398 کل کشور، مشارکت و به منظور تأمین باقی‌مانده منابع مالی موردنیاز اجرای این پروژه، ‌نسبت به واگذاری آن به سرمایه‌گذاران غیردولتی از طریق فراخوان و یا مذاکره مستقیم اقدام نماید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها