بیگلریان، عضو هیئت انتخاب نمایش‌نامه نویسی تئاتر کودک:

نمایشنامه‌نویسان به سمت نگاه نو و تفکر محور حرکت کنند

احمد بیگلریان، عضو هیئت انتخاب بخش نمایش‌نامه نویسی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، گفت: هنرمندان نمایشنامه نویس باید در نگارش آثار خود به سمت نگاه نو، تأملی و تفکرمحور بروند.

نمایشنامه‌نویسان به سمت نگاه نو و تفکر محور حرکت کنند
کد خبر: 358124
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ۰۸:۵۹:۴۲

اعتمادآنلاین| احمد بیگلریان، عضو هیئت انتخاب بخش نمایش‌نامه نویسی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، گفت: در دوره بیست و ششم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نمایشنامه نویسان جوان حضوری پررنگ دارند و آثار بیشتری ارسال کرده اند.

وی با بیان اینکه کیفیت آثار نکته‌ای بود که در انتخاب نمایش‌نامه‌های برتر مورد توجه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بیشتر نمایشنامه های نگارش شده به مرحله اجرا رسیده بودند.

بیگلریان همچنین تصریح کرد: تعدادی از نمایشنامه های ارسالی در بخش های دیگر جشنواره هم در مسابقه نمایشنامه نویسی و هم در سایر بخش های جشنواره شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه هنرمندان باید به سمت تدوین و نگارش های جدید بروند، اظهار کرد: بهتر است آثار ارسالی از نگاه نو و برخوردار بوده و متون گذشته در آثار جدید تکرار نشود.

بیگلریان تأکید کرد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در بهبود کیفیت آثار تولیدی در عرصه تئاتر نقش مهمی دارد و می تواند زمینه را برای تولید نمایش های با کیفیت فراهم کند.

عضو هیئت انتخاب بخش نمایش‌نامه نویسی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در پایان یادآور شد: پیشنهاد من به مسئولان جشنواره این است که در پایان جشنواره، شعار دوره بعدی را اعلام کنند تا هنرمندان فرصت کافی را برای تولید آثار خود بر اساس شعار جشنواره داشته باشند.

همدان از 16 تا 21 آبان ماه سال جاری میزبان بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها