پس از تعمیر، تجهیز و نوسازی؛

مراکز فرهنگی‌هنری شماره‌ 12 و 35 کانون پرورش فکری مجددا بازگشایی شد

مراکز فرهنگی‌هنری شماره‌ 12 و 35 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران پس از تعمیر، تجهیز و نوسازی با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع کانون بازگشایی شد.

مراکز فرهنگی‌هنری شماره‌ 12 و 35 کانون پرورش فکری مجددا بازگشایی شد
کد خبر: 358158
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ۱۰:۲۶:۴۹

اعتمادآنلاین| مرتضی نظری، مدیرکل کانون استان تهران، در این آیین گفت: در نزدیک به یک سال اخیر 22 مرکز فرهنگی‌هنری در طرح نوسازی و تجهیز قرار گرفت و بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان به این مهم اختصاص یافت و امروز این دو مرکز به‌شکل نمادین بازگشایی شد تا فعالیت این مراکز از سر گرفته شود.

امیرحسین آزادی‌وفا معاون توسعه و مدیریت منابع کانون نیز در سخنان کوتاهی در آیین بازگشایی دو مرکز کانون تهران ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته، حفظ و نگه‌داری ساختمان‌ها و امکانات کانون را از موضوع‌های مهم و ضرورت‌ها دانست.

وی هم‌چنین با بیان این‌که بسیاری از شخصیت‌ها و افراد فرهیخته کشور در زمان کودکی و نوجوانی عضو مراکز کانون بوده‌اند و هرجا صحبت می‌کنند بهترین خاطرات خود از آن دوران را فعالیت در این مراکز می‌دانند، افزود: کانون از گذشته تاکنون در کنار نظام آموزش رسمی کشور تلاش کرده تا در زمینه‌ی مهارت‌آموزی و رشد و پرورش فکری بچه‌ها فعالیت کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد روند نگه‌داری و تعمیر و تجهیز مراکز کانون ادامه داشته باشد تا بتوانیم خدمات فرهنگی این مجموعه را در فضاهای بهتری به کودکان و نوجوانان ارایه کنیم.

بر اساس این گزارش مرکز فرهنگی‌هنری شماره 12 کانون تهران از مراکز قدیمی است که از سال 1345 در فضایی به مساحت160 متر مربع در منطقه‌ی فلاح بنا شده است و از خرداد 1398 به منظور ایمن‌سازی، تعمیر و تجهیز کامل فعالیت خود را تعطیل کرد و پس از بازسازی، به امکانات بهتری در حوزه‌ی فضاهای فیزیکی و نرم‌افزاری تجهیز شد.

هم‌چنین مرکز شماره 35 کانون در منطقه‌ی خانی‌آبادنو که از سال 1366 راه‌اندازی شده است نیز از مرداد 1398 در دست تعمیر قرار گرفت و به صورت کامل نوسازی شد تا از این پس اعضای این مرکز بتوانند در فضای مناسب‌تری به انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی بپردازند.

ایجاد فضاهای کارگاهی، گود قصه‌گویی، نوسازی تجهیزات الکترونیکی و روشنایی، تعبیه فضای ویژه‌ی خانواده‌ها، مناسب‌سازی مخزن کتاب و ملزومات مرکز، رنگ‌آمیزی تمامی فضاها و... از جمله فعالیت‌هایی است که به منظور زیباسازی و تجهیز این مراکز صورت گرفته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها