محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهوری:

مدیران عالی نظام در حمایت از تک تک واحدهای تولیدی عزمی جدی دارند

محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهوری، تاکید کرد: عزم مدیریت عالی نظام حمایت همه جانبه از کارآفرینان و واحدهای تولیدی است.

مدیران عالی نظام در حمایت از تک تک واحدهای تولیدی عزمی جدی دارند
کد خبر: 358265
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ۱۹:۴۹:۵۶

اعتمادآنلاین| محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهوری، بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم با تقدیر از جدیت و اهتمام مدیران استان در حل مسائل اقتصادی بخش خصوصی، گفت: تدبیر تاسیس این کارگروه‌ها در استان‌ها در ابتدای دولت با نیت کمک به واحدهای اقتصادی و تولیدی صدمه خورده بواسطه مشکلاتی خارج از اراده شان بوده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: معمولا یک مدیر بخش خصوصی که وارد میدان می شود، ریسک‌ها از قبیل مشکلات کارگری، رقابتی، تامین و تولید و همه اینها را پذیرفته و در راستای موفقیت واحد خود تلاش می‌کند، اما در جایی که هجمه ها و فشارهایی از محیط کسب و کار به او وارد می شود که خارج از اراده او بوده، نظام باید به کمک واحد بیاید تا بتوانداز پس این مشکلات بربیاید.

نهاوندیان اظهار داشت: این کارگروه ها در واقع تجلی به میدان آمدن مجموعه توان حاکمیت برای کمک به واحد تولیدی بود و واقعا هم کمک کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به افزایش رشد تولید ناخالص داخلی به بیش از 12 درصد در سال 95، گفت: این روند نشان داد که پتانسیل اقتصاد کشور بسیار بالا است.

نهاوندیان با اشاره به اینکه این ساز و کار باید به کمک واحدهای تولیدی کشور بیاید، تصریح کرد: تقویت مصوبات ستاد تسهیل و کارگروه ها یکی از اقدامات انجام شده در شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه در این راستا بوده است.


معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه عزم مسئولان بر این است که هیچ واحد تولیدی با دلیلی خارج از اراده خودش تعطیل نشود، گفت: البته دنبال این نیستیم که با عدم توجیه اقتصادی واحدها بخواهیم آنها را سر پا نگه داریم چراکه در درازمدت آن توجیه اقتصادی است که کار را سامان می دهد.

نهاوندیان اظهار داشت: با علائم مثبتی که در 8 ماه گذشته در عرصه اقتصاد رخ داده، می توان امیدوار بود که در سال 98 کارنامه بسیار بهتری در رونق تولید نسبت به سال 97 داشته باشیم و مقدمات برگشتن اقتصاد و تولید کشور به مسیر رشد مستمر که در گذشته آن را تجربه کردیم و ثابت شد که این اقتصاد پتانسیل رشد پایدار دارد را ایجاد کنیم.

در این جلسه مسئولان استان قم گزارشی از روند تسهیلات ارائه شده در راستای رفع موانع تولید در این استان ارائه و راهکارها و پیشنهادات لازم برای حل مسئله و مشکلات پیش روی رونق تولید را بیان کردند.

همچنین جمعی از کارآفرینان و نمایندگان تولیدکنندگان استان در بخش های مختلف به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه های گوناگون مرتبط با تسهیل و رفع موانع تولید پرداختند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها