سیدجواد حسینی، معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش:

یونیسف در هر استان ایران 3 مدرسه احداث می‌کند

سیدجواد حسینی، معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش، گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با یونیسف امضاء کردیم، قرار شد یونیسف در هر استان کشور 3 مدرسه با استانداردسازی الگویی احداث کند.

یونیسف در هر استان ایران 3 مدرسه احداث می‌کند
کد خبر: 358269
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۶ ۲۰:۱۶:۲۹

اعتمادآنلاین| سیدجواد حسینی، معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش، گفت: نشست هم‌اندیشی با خیرین مدرسه‌ساز کشور و کارگروه خیرین مدارس استثنایی در راستای سیاست توسعه مشارکت‌ها برگزار شد و در این کارگروه 6 سیاست را تشریح کردیم.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تشریح این 6 سیاست عنوان کرد: اولین سیاست ما جذب خیرین، احداث، تجهیز و توسعه مدارس استثنایی کشور است، ما برای اینکه به استاندارد فضا برسیم به 200 مدرسه دیگر نیازمند هستیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 105 پروژه در حال احداث داریم که 33 پروژه به‌علت کمبود منابع مالی متأسفانه راکد است و به 46 میلیارد تومان برای تکمیل آن‌ها نیاز است.

حسینی با بیان اینکه 30 درصد مدارس استثنایی دولتی و مابقی خیرساز است از پروژه‌های در حال احداث در خراسان رضوی خبر داد و افزود: 80 درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند و متأسفانه هم‌اکنون 82 کلاس کانکسی داریم که در آن‌ها 622 دانش‌آموز مشغول به‌تحصیل هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه از خیرین محترم تقاضا کردیم به ما جهت تبدیل این کانکس‌ها به کلاس کمک کنند، اظهار کرد: هم‌اکنون 460 مرکز و مدرسه طیف اوتیسم در کشور داریم اما با توجه به اینکه متأسفانه هر ساله آمار افراد مبتلا به اوتیسم در حال گسترش است و از طرفی این معلولیت طیف‌های مختلفی را در برمی‌گیرد، نیازمند ساخت مراکز متناسب با معلولیت اوتیسم بیشتری در کشور هستیم.

وی به سایر سیاست‌های همایش خیرین مدرسه‌ساز اشاره و بیان کرد: تشکیل بانک جامع خیرین کشور و طرح آمایش سرزمینی دانش‌آموزان در 50 سال آینده و توسعه کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها و مراکز مشکلات اوتیسم از دیگر مواردی بود که مطرح شد.

حسینی از طرح مجمع خیرین مدرسه یار کشور که زیرمجموعه مجمع خیرین مدرسه‌ساز است، خبر داد و گفت: هدف از این طرح علاوه بر مدرسه‌سازی انواع یاوری‌ها همچون کلاس‌یاوری، ورزش‌یاوری و هنریاوری در مدرسه است، همچنین ایجاد و فراگیر کردن مشارکت معلولان در جامعه و ایجاد همکاری با مراکز دانشگاهی از دیگر سیاست‌های ما در سازمان است.

معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه سیاست باور مردم به رویکرد منابع و دارایی محور بودن دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از دیگر اهداف این سازمان است، تصریح کرد: قرار شد کارگروه تسهیل خدمات خیرین تشکیل شود و به خیرین حاضر در جلسه توضیح دادیم رویکرد ما بیمارستان، منزل و مؤسسه محور نیز است.

وی خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با یونیسف امضاء کردیم، قرار شد یونیسف در هر استان کشور سه مدرسه با استانداردسازی الگویی احداث می‌کند.

حسینی به پروژه‌هایی که از آن‌ها بازدید کرده بود اشاره و عنوان کرد: امروز خوشبختانه از بزرگترین مجموعه آبی مخصوص دانش‌آموزان استثنایی کشور با مساحتی نزدیک به 5 هزار و 600 مترمربع با اعتباری نزدیک به 15 میلیارد تومان، دارای استخرهای ویژه مخصوص بزرگسالان و کودکان در حال ساخت است که با امکانات کامل به 100 دانش‌آموز در آن واحد می‌تواند خدمات ارائه کند حداکثر تا یک ماه دیگر کامل و افتتاح می‌شود.

معاون وزیر آموزش‌و‌پرورش از گلنگ‌زنی مدرسه استثنایی خیر‌ساز به‌همت رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور و یک مدرسه چند معلولیتی خیرساز دیگر خبر‌ داد و به ابلاغ 1.2 کارکنان آموزش‌و‌پرورش استثنایی کشور اشاره کرد و گفت: از اول ماه آینده این ضریب اعمال می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها