کد خبر: 358309
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

الجزایر برای انتخابات آماده می‌شود

الجزایر خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کند. این انتخابات روز 12 دسامبر آینده، یعنی حدود یک ماه دیگر، بعد از یک دوره اعتراضات فراگیر مردمی برگزار می‌شود.

الجزایر برای انتخابات آماده می‌شود
کد خبر: 358309
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الجزایر خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، این انتخابات روز 12 دسامبر آینده، یعنی حدود یک ماه دیگر، بعد از یک دوره اعتراضات فراگیر مردمی برگزار می‌شود.

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این انتخابات آن است که حزب حاکم این کشور که طی چند دهه گذشته قدرت را در کشور در قبضه خود داشت در آن حضور مستقیمی ندارد.

از میان 23 شخصیتی که خود را نامزد حضور در انتخابات کرده بودند پنج نفر واجد شرایط قانونی ورود به مبارزات انتخاباتی شناخته شدند.

این افراد «عبدالمجید تبون» و «علی بن فلیس» 2 نخست‌وزیر سابق، «عزالدین میهوبی» وزیر فرهنگ سابق، عبدالعزیز بن بلعید رهبر جبهه المستقبل و عبدالقادر بن قرینه رهبر جنبش سازندگی ملی هستند که فعالیت خود را از چند روز پیش آغاز کردند.

به اعتقاد برخی از کارشناسان، ادامه اعتراضات مردمی می‌تواند تاثیرات مستقیمی بر میزان مشارکت در انتخابات هم داشته باشد، این در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌گرفته، علی بن فلیس و عبدالمجید تبون بیشترین شانس را برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری الجزایر دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها