«وال استریت ژورنال» اعلام کرد:

نامه اعتراضی ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی درباره ناامن بودن دریای سرخ/ حمله به 3 نفتکش ایرانی در 6 ماهه گذشته

روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشت: ایران در نامه‌ای به سازمان بین‌المللی دریانوردی (ایمو) در مورد ناامن بودن دریای سرخ هشدار داد. این نامه روز هشتم آبان ارسال شده است.

نامه اعتراضی ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی درباره ناامن بودن دریای سرخ/ حمله به 3 نفتکش ایرانی در 6 ماهه گذشته
کد خبر: 358318
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشت: ایران در نامه‌ای به سازمان بین‌المللی دریانوردی (ایمو) در مورد ناامن بودن دریای سرخ هشدار داد.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، در این نامه به حمله به سه فروند نفتکش ایران در 6 ماه گذشته در سواحل عربستان سعودی تدوین و ارسال شده است.

وال استریت ژورنال در ادامه می نویسد: ایران در نامه خود سازمان بین‌المللی دریانوردی را به دلیل حملات به تانکرهای نفتی خود مورد شماتت قرار نمی‌دهد اما متذکر می‌شود که این حملات توسط یک یا چند کشور سازماندهی شده است، زیرا پیش از این نیز دو تانکرنفتی پرچم دار ایرانی دیگر به همین ترتیب در همان منطقه مورد حمله قرار گرفته است.

ایران در نامه به سازمان بین‌المللی دریانوردی که 30 اکتبر (هشتم آبان) بازمی‌گردد، اعلام می‌کند نگرانی عمده در این رابطه این است که الگوی سازمان یافته و کاربری این حملات در مدت زمان کوتاهی و مکان‌های مشابه باعث شده است که دریای سرخ به مسیری ناامن برای کشتی‌ها تبدیل شود.

به دنبال حادثه 19 مهرماه و حمله به نفتکش‌های ایران در سواحل عربستان، روابط عمومی و امور بین‌المللی شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد که انفجارها احتمالا ناشی از شلیک دو موشک بوده که در ساعت‌های 5 و 5:20 صبح به شناور نفتی ایران اصابت کرده است.

طبق گزارش های منتشر شده انفجارها آسیب جدی به دو مخزن اصلی نفتکش وارد نکرده و وضعیت کلی نفتکش‌ها چند روز بعد به کنترل اولیه درآمد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها