کد خبر: 358411
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۱۱:۲۶:۰۷
| |

راموس، استاد ضربات پنالتی

مدافع رئال مادرید از 15 ضربه پنالتی تنها یک بار در گلزنی ناکام بوده است.

راموس، استاد ضربات پنالتی
کد خبر: 358411
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۱۱:۲۶:۰۷

اعتمادآنلاین| ‌ به نقل از آس، بیست و چهارم آوریل 2012 نقطه پنالتی به دشمن شماره یک سرخیو راموس تبدیل شد. در آن روز پنالتی ها به نفع بایرن مونیخ تمام شد و اشتباه های کریستیانو رونالدو و کاکا در این ضربات باعث شد رئال مادرید ژوزه مورینیو از نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف شود. از آن روز به بعد راموس 15 پنالتی برای سفیدپوشان زده است که 14 بار توپ از خط دروازه عبور کرد.

نکته عجیب اینجاست تنها پنالتی که راموس از دست داد در شکست 3 بر 2 برابر سویا رقم خورد. مادرید در وقت های اضافه صاحب دومین پنالتی اش شد اما مدافع اسپانیایی نتوانست آن را به گل تبدیل کند. از آن لحظه به بعد یک رکورد خوب شروع شد که هنوز هم ادامه دارد. راموس با گلی که برابر گالاتاسرای به ثمر رساند تعداد ضربات موفقش در پنالتی به یازده گل پیاپی رسید. اگر آمار تیم ملی نیز به آن اضافه شود تعداد گل های این بازیکن به 15 می رسد.

راموس با لاروخا شروع رویایی نداشت و دو ضربه نخستش را نتوانست به گل تبدیل کند. او در فینال جام کنفدراسیون ها برابر برزیل در سال 2013 ضربه اش را از دست داد و در یورو 2016 مقابل کرواسی نیز اتفاق مشابهی رخ داد. از آن پس 6 ضربه ای که به دست آورد را هرگز خراب نکرد.

مدافع اسپانیایی نخستین بار در نیمه نهایی یورو 2012 با یک ضربه چیپ از فاصله یازده متری گلزنی کرد و پس از آن، این حرکت به یک روش برای گلزنی‌اش تبدیل شد.

راموس با جدایی کریستیانو رونالدو توانست آمارش را در ضربات پنالتی بهبود ببخشد و او به پنالتی‌زن نخست تیمش تبدیل شد. پس از چهار ضربه در 13 سال، از جولای 2018 توانست 10 ضربه بدون نقص بزند. این آمار نشان دهنده برتری اش در این رابطه است.

هواداران حاضر در سانتیاگو برنابئو در دیدار چهارشنبه شب برابر گالاتاسرای خواستند تا ضربه را رودریگو بزند. اگر او گلزنی می کرد می توانست در 14 دقیقه هت تریک خود را به ثبت برساند. با این حال زمان تثبیت نتیجه بود. رودریگو هم در نهایت در وقت های اضافه نیمه دوم گل سومش را به ثمر رساند. زمانی که رونالدو در مادرید حضور داشت بدون هیج بحثی مالک و آقای ضربات پنالتی بود اما اکنون استاد ضربات پنالتی بازیکن دیگری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها