کد خبر: 358533
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۱۴:۵۹:۵۱
| |

سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز:

مردم آذربایجان از زمره دلدادگان به کشور هستند/ مردم آذربایجان اجازه ایجاد تفرقه را نمی‌دهند

امام جمعه تبریز گفت: مردم آذربایجان از زمره دلدادگان به کشور هستند و این‌که در جمعیت چند هزار نفری فقط چند نفر تخلف کنند را نباید به مردم قهرمان آذربایجان نسبت بدهیم

مردم آذربایجان از زمره دلدادگان به کشور هستند/ مردم آذربایجان اجازه ایجاد تفرقه را نمی‌دهند
کد خبر: 358533
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۱۴:۵۹:۵۱

اعتمادآنلاین| سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز با قدردانی از واکنش قوه قضائیه نسبت به حواشی فوتبال تبریز، بیان کرد: مردم آذربایجان از زمره دلدادگان به کشور هستند و این‌که در جمعیت چند هزار نفری فقط چند نفر تخلف کنند را نباید به مردم قهرمان آذربایجان نسبت بدهیم زیرا این مردم هوشیار و بیدار در صحنه‌های گوناگون، وفاداری خود را به انقلاب، امام(ره) و مقام معظم رهبری نشان داده و اجازه تفرقه به دشمنان نظام جمهوری اسلامی را نمی‌دهد.

امام جمعه تبریز در خطبه نماز جمعه با عرض تسلیت به خانواده‌ قربانیان زلزله بامداد جمعه در استان گفت: این زمین لرزه باعث تلفات جانی و مالی در برخی روستاها و شهرستان‌ها شد؛ مسئولان استانی پا در رکاب در مناطق زلزله زده حاضر شده‌اند و امیدوارم به نحو احسنت به وظایف خود عمل کرده و اگر نیاز به کمک‌های مردمی بود با اطلاعیه‌هایی از سوی مراجع ذی ربط همه به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی کشور، افزود: با پایان سومین فرصت 60 روزه ایران به طرف‌های باقی مانده در برجام، گام چهارم کاهش تعهدات برجامی آغاز شد، ایران که پیش از این در پاسخ به بدعهدی‌های طرف‌های اروپایی در عمل به برجام، طی سه مرحله، اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده و از روز سه شنبه 14 آبان ماه به طور رسمی، گازدهی به سانتریفیوژهای موجود در تاسیسات هسته‌ای فردو را آغاز کرد.

وی افزود: طبق معاهده برجام، قرار بود تا بیش از 1000سانتریفیوژ موجود در تاسیسات فردو بدون تزریق گاز بچرند که براساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی و در راستای کاهش تعهدات برجامی از چهارشنبه گازدهی در فردو آغاز شد.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: هم‌چنین طبق معاهده برجام، ایران باید بر اساس برنامه بلندمدت خود به مدت 15 سال فعالیت‌های مرتبط با غنی سازی اورانیوم را از جمله تحقیق و توسعه تحت نظارت خود را صرفا در تاسیسات غنی سازی نطنز انجام داده و از هرگونه غنی سازی اورانیوم در تاسیسات فردو خودداری کند که انگلیس و دیگر طرف‌های برجام طی ماه‌های اخیر ایران را به دلیل کاهش تعهداتش سرزنش کردند اما به حول قوه الهی مردم قهرمان ایران اسلامی به وظیفه خود عمل کرده و گام چهارم را در رابطه با کاهش تعهدات برجامی برخواهند داشت.

وی با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی کشور که با مشارکت همگانی میسر است، بیان کرد: علاوه بر هدر رفتن انرژی در بخش تولید، بخش قابل توجهی از منابع انرژی کشور به علت سوء مصرف توسط برخی مصرف کنندگان از بین می‌رود که باید عموم مردم نسبت به اصلاح وضع موجود با توجه به توصیه‌های اکید دین اسلام در خصوص پرهیز از اسراف اقدام کرده و اقدامات جدی در زمینه اصلاح الگوی مصرف، فرهنگ سازی عمومی و توجه به تولید محصولات کم مصرف انجام شود تا دست به دست هم دهیم تا انرژی بی جهت هدر نرود.

وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به استان از دستور ویژه وی در خصوص رسیدگی به قضیه قطار تبریز مشهد قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: نماینده‌ای که می‌خواهیم به مجلس بفرستیم باید انتقادپذیر باشد، اگر این نماینده هیچ توجهی به انتقادات سازنده و پیشنهادات نکند معلوم است که مشکلی وجود دارد، نماینده منتخب مردم باید براساس تکلیف الهی عمل کند نه فقط برای رضایت و خوشایند مردم زیرا همه ما مامور به ادای تکلیف الهی هستیم.

وی برگزاری هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز را اقدامی فرهنگی خواند و افزود: این نمایشگاه برای ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات، خدمات دانش بنیان، معرفی نیازمندی‌های فناورانه و ساخت داخل در 18حوزه‌ی تخصصی با حضور 26 استان برگزار شد.

وی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان به دلیل وابستگی به خلاقیت‌ها و توان علمی نخبه‌ها و به خصوص نخبه‌های جوان کشور، نقش مهمی در پیشرفت همه جانبه دارد زیرا مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده و هر اقدامی که در راستای اقتصاد دانش بنیان و در تحقق اقتصاد مقاومتی باشد باید حمایت شود.

حجت الاسلام آل هاشم در این رابطه افزود: باید در این راستا برای ایجاد صنایع تلاش کرده و تمام نهادهای آموزشی کشور در آموزش‌های علم فناورانه و خلاقیت کمک کند.

وی در خصوص اقداماتی در حوزه دانش بنیان که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: جلب حمایت‌های عمومی از طریق کارهای خیر، جذب حمایت بخش خصوصی در تجاری سازی فناوری، اشتغال نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاهی، برنامه ریزی در خصوص صادرات محصولات دانش بنیان، اولویت دادن به بخش خصوصی در حوزه فناوری، توسعه و کسب و کار و ایجاد صنایع مبتنی بر دانش از جمله اقدامات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی هم‌چنین درگذشت ابراهیم آبادی بازیگر فیلم و تئاتر تبریزی را به هنرمندان تسلیت گفته و از حضور پورشور آحاد مردم به خصوص دانش آموزان، دانشجویان و طلاب در راهپیمایی 13 آبان قدردانی کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها