کد خبر: 358540
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۱۵:۱۳:۵۰
| |

رویکردهای جدید دوسالانه «سرو نقره‌ای» اعلام شد

محسن سلیمانی برخی رویکردهای جدید ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره‌ای» را برشمرد.

رویکردهای جدید دوسالانه «سرو نقره‌ای» اعلام شد
کد خبر: 358540
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۱۵:۱۳:۵۰

اعتمادآنلاین| محسن سلیمانی دبیر ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره‌ای» درباره ویژگی های دوسالانه ششم و تفاوت این دوره با دوره‌های پیشین گفت: در ششمین دوسالانه «سرو نقره‌ای» سعی کردیم رویکرد جدیدتری داشته باشیم؛ از این جهت که حضور جوانان را مغتنم شمردیم چراکه پویایی آنها برایمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این، اولین رویکرد ما در انتخاب آثار خواهد بود.

او درباره نحوه انتخاب هیات داوران و تیم های سه نفره آنها توضیح داد: از آنجایی که «سرو نقره‌ای» مختص به اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است، قاعدتاً باید دوسالانه کاری این اعضا را به نمایش بگذاریم و در نهایت، انتخابی برای این دوسالانه داشته باشیم. به همین دلیل از حضور یک هنرمند مطرح در رشته مربوطه، یک پیشکسوت و یک هنرمند جوان و پویا که در دوره‌های پیشین «سرو نقره‌ای» حائز رتبه و برگزیده شده بود، در هیات انتخاب و داوری بهره گرفتیم.

دبیر ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره‌ای» درباره دیگر رویکردها و برنامه‌های این دوسالانه گفت: برای اینکه بتوانیم رویکرد خاص‌تری را شاهد باشیم، با توجه به اینکه گرافیک ایران در حال سوق یافتن به فضای مجازی است و حتی مسیرش به سمت موشن گرافیکس نیز است و دیزاین خیلی اهمیت دارد، در نظر داریم به صورت پژوهشی در این موارد کار کنیم و به همین دلیل در نظر داریم در بخش برنامه‌های جنبی، نشست‌هایی با موضوع دیزاین و موشن گرافیکس یا دیجیتال برگزار کنیم.

او به بخش «تایپ فیس» و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: از آنجایی که سال‌هاست نتوانستیم بخش «تایپ فیس» را به منصه ظهور برسانیم، قصد داریم در این حوزه به صورت حرفه‌ای برنامه داشته باشیم و چون قصد داریم هنرمندان را به سوی حرفه‌ای شدن در این زمینه سوق دهیم، در بخش «تایپ فیس»، آثار نیازی به سفارش دهنده ندارند و هنرمندان می‌توانند هر اثری را در این موضوع برای ما به همراه استیتمنت یا بیانیه اثر ارسال کنند، چراکه قصد داریم دست طراحان را در این زمینه باز بگذاریم و پژوهش‌محور روی تایپ فیس کار کنند. اما در باقی موارد همان طور که در فراخوان ذکر شده بود، آثار باید سفارش دهنده داشته باشند.

سلیمانی در پایان تاکید کرد: مشارکت سازمان‌های همسو در دوسالانه بسیار حائز اهمیت است از این منظر که در زمینه تجسمی خیلی از سازمان‌ها و نهادها در حال فعالیت هستند و ما هم سعی داریم بتوانیم نوعی مشارکت، هم اندیشی و همگرایی در زمینه تجسمی و گرافیک داشته باشیم تا بعد از نمایش این آثار تاثیرگذاری آنها را روی مخاطبان مردمی شاهد باشیم و بتوانیم حتی الامکان ذائقه مردمی را نسبت به گرافیک بالا ببریم. امیدواریم بتوانیم در این بخش حتی انتخاب مردمی هم داشته باشیم و در حال کار روی آن هستیم.

ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره‌ای» جمعه 22 آذر 98 در خانه هنرمندان ایران گشایش می‌یابد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها