کد خبر: 358557
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۱۵:۴۷:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از انهدام یک پهپاد ناشناس در بندر ماهشهر:

هویت پهپاد ساقط شده خارجی مشخص نیست/ ارتش خبر انهدام یک پهپاد ناشناس را تایید کرد/ پنتاگون: پهپاد سرنگون شده در ایران آمریکایی نبوده است

سامانه پدافندی هوایی ارتش جمهوری اسلامی یک پهپاد ناشناس را در بندر ماهشهر ساقط کرد.

حجم ویدیو: 243.01K | مدت زمان ویدیو: 00:00:05 دانلود ویدیو
کد خبر: 358557
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۱۵:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| صبح امروز اخباری مبنی بر انهدام یک پهپاد ناشناس در استان خوزستان و منطقه بندر ماهشهر در فضای مجازی منتشر شد که تا لحظه انتشار این گزارش هنوز ماهیت آن مشخص نیست اما امیر صباحی، فرمانده پدافند هوایی ارتش انهدام این پهپاد ناشناس را تایید کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، همچنین شریعتی، استاندارخوزستان با تایید این خبر اعلام کرده است که قطعا این پهپاد بدون هماهنگی وارد خاک کشور شده است که مورد اثابت پدافند هوایی قرار گرفته است. همچنین امیر صباحی‌فر تاکید کرده است که این پهپاد قبل از رسیدن به مناطق حساس مورد اثابت قرار گرفته و منهمدم شده است.

صدای ناشناس در بندر ماهشهر

صدای نسبتا شدیدی مردم شهر بندر امام خمینی را متوجه حادثه ای کرد ولی تا ساعت‌ها کسی از علت این صدای مهیب بی خبر بود. ساعاتی بعد منابع محلی خبر دادند که سامانه پدافندی هوایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در منطقه، بعد از مشاهده یک پهپاد به سرعت آن را ساقط کرده‌ است.

استاندار خوزستان: پهپاد یاد شده به طور قطع مربوط به کشورهای خارجی است

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این خصوص اظهار داشت: در نخستین ساعات اولیه بامداد جمعه یک فروند پهپاد ناشناس وارد حریم شهرستان ماهشهر شد که بلا فاصله پدافند ارتش جمهوری اسلامی وارد عمل شد.

وی گفت: پدافند قرارگاه جنوب غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در ماهشهر با شلیک موشک این پهپاد ناشناس را ساقط کرد که لاشه آن در نیزارهای اطراف ماهشهر سقوط کرد.

وی اضافه کرد: هم‌اینک لاشه این پهپاد توسط نیروهای نظامی و امنیتی از لای نیزارها بیرون کشده شده و کارشناسان تحقیقات از آن را آغاز کرده اند.

رئیس شورای تامین استان خوزستان گفت: پهپاد یاد شده به طور قطع مربوط به کشورهای خارجی است و نتایج بررسی‌های کارشناسان نیز پس از مشخص شدن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

پهپاد بدون هماهنگی وارد حریم هوایی ایران شده است

شریعتی گفت: آنچه مشخص است این پهپاد بدون هماهنگی وارد حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران شده و به همین دلیل پدافند هوایی ارتش اقدام به ساقط کردن آن کرده است.

وی گفت: پدافند استان خوزستان با دقت و تیزبینی و بنا به حساسیت‌های منطقه و تهدیدات دشمن تمامی تحرکات را زیر نظر دارد و اجازه هر گونه قدرت مانور را از دشمن خواهد گرفت.

به گزارش مهر، بندر امام خمینی یکی از بندرهای استان خوزستان ایران در خلیج فارس است. این بندر با داشتن 38 اسکله فعال به طول 7 کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در این بندر واقع شده‌است.

همچنین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیش از 20 مجمتع پتروشیمی درجوار این شهر واقع شده است.

پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس منهدم شد/ سامانه‌های بومی پدافند هوایی پهپاد را منهدم کرد


براساس این گزارش، امیر علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: بامداد امروز یک فروند پهپاد متجاوز توسط سامانه‌های بومی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در منطقه عمومی ماهشهر تحت هدایت شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: این اقدام قاطع و شلیک موشک در واکنش به تجاوز یک فروند پهپاد متجاوز خارجی به حریم هوایی کشورمان بوده است و پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

امیر صباحی‌فرد تاکید کرد: ما بارها اخطار داده ایم که شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با آمادگی کامل، قاطعانه با هرگونه تجاوز به حریم هوایی کشور پاسخ خواهد داد.

سامانه پدافند هوایی «مرصاد» پهپاد متجاوز خارجی را سرنگون کرد

همچنین اخباری منتشر شد که براساس آن اعلام شد که پهپاد متجاوز خارجی با آتش سامانه پدافند هوایی «مرصاد» نیروی پدافند هوایی ارتش در منطقه بندر ماهشهر سرنگون شد.

سامانه مرصاد

خبرگزار فارس در این خصوص نوشت: «سامانه پدافند هوایی «مرصاد» در حقیقت نسخه بومی سامانه آمریکایی MIM-23 هاوک است که با مهندسی معکوس در داخل کشور، تولید شده است و از آن می‌توان بعنوان اولین گام‌های کشورمان برای ساخت سامانه‌های پدافند هوایی بومی یاد کرد. سامانه پدافندی هاوک پیش از انقلاب ستون فقرات و سامانه اصلی پدافند هوایی کشور بود که پس از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز، در دفاع هوایی از مناطق عملیاتی، تاسیسات نفتی و شهرها، رکوردهای خوبی از خود به جای گذاشت.»

پنتاگون: پهپاد سرنگون شده در ایران آمریکایی نبوده است

وزارت دفاع آمریکا خبر داد که پهپاد سرنگون شده در ایران آمریکایی نبوده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در پیامی در توئیتر اعلام کرد: «گزارش‌های ادعا شده درباره سرنگون شدن پهپاد آمریکایی ناصحیح است. اگر هواپیمای بدون سرنشینی در منطقه سنتکام سرنگون شده متعلق به دارایی‌های وزارت دفاع آمریکا نیست.»

سنتکام در ادامه پیام توئیتری خود عنوان کرد که تمامی تجهیزات این کشور در منطقه مورد شمارش قرار گرفته‌اند.

بامداد امروز یک فروند پهپاد متجاوز خارجی با آتش سامانه پدافند هوایی «مرصاد» نیروی پدافند هوایی ارتش در منطقه بندر ماهشهر سرنگون شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز با اشاره به سرنگونی پهپاد متجاوز خارجی توسط سامانه‌های بومی پدافند هوایی در منطقه عمومی ماهشهر، تاکید کرد: پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها