کد خبر: 358569
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۱۶:۱۱:۰۴
| |

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس:

توجه به ظرفیت‌های داخلی سبب خنثی شدن شدیدترین تحریم‌ها می‌شود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس اعتقاد دارد با وجود موقعیت استراتژیک جغرافیایی و نیروی انسانی متخصص می توان در مقابل شدیدترین تحریم ها ایستادگی کرد.

توجه به ظرفیت‌های داخلی سبب خنثی شدن شدیدترین تحریم‌ها می‌شود
کد خبر: 358569
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۱۶:۱۱:۰۴

اعتمادآنلاین| اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته همواره به کشورمان انتقاد می شد، ایران اهل مذاکره نیست اما در مقابل توافقنامه برجام منعقد شد که دستاورد مذاکرات هسته ای بود، گفت: این مهم در حالیست که ایران به تعهداتش در مذاکرات عمل کرد اما آمریکا و اروپا از تحقق وعده هایشان چشم پوشی کردند.

هر نوع مذاکره با آمریکا به ضرر منافع ملی است

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره با اینکه اکنون آمریکایی ها صحبت از مذاکره بدون پیش شرط با ایران می کنند و اروپایی ها نیز بر این موضوع تاکید دارند، اظهار کرد: هر نوع مذاکره با آمریکا به ضرر منافع ملی است زیرا ترامپ لحظه ای تصمیم می گیرد و قابل اعتماد نیست.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا باید به برجام بازگردد و تعهداتش را اجرایی کند، ادامه داد: در این بین نباید فراموش کنیم اروپایی ها نیز در برجام قابل تکیه نیستند زیرا سیاست های ایالات متحده را اجرایی می کنند و هویت مستقلی ندارند.

نباید منتظر طرح های اروپایی ها برای حفظ توافقنامه برجام باشیم

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بنابراین نباید منتظر طرح های اروپایی ها برای حفظ توافقنامه همانند راه اندازی اینستکس، کانال مستقل مالی، دیدار با ترامپ و غیره باشیم زیرا صرفا وقت کشی است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد ظرفیت های خیلی خوبی در کشورمان وجود دارد و با وجود موقعیت استراتژیک جغرافیایی و نیروی انسانی متخصص می توان در مقابل شدیدترین تحریم ها ایستادگی کرد.

براساس این گزارش، حضرت آیت الله خامنه ای در آستانه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور، با انتقاد از رویکرد «منتظر خارجی‌ها ماندن» گفتند: یک مدت معطل برجام بودیم، یک مدت دیگر هم معطل دستور رئیس جمهور امریکا برای تمدید مهلت‌های سه‌ماهه‌ای بودیم که متأسفانه در برجام گذاشته‌اند، و یک مدت هم معطل بمانیم برای رئیس‌جمهور فرانسه و برنامه های فرانسوی‌ها، در حالی که این انتظارها، سرمایه گذار و فعال اقتصادی را دچار بلاتکلیفی می کند و کشور را به رکود و عقب‌ماندگی می کشاند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها