کد خبر: 358578
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۱۶:۵۶:۱۶
| |

سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با «اسپوتنیک»:

منافع ایران در برجام باید تامین شود/ انتخابات 2020 آمریکا تأثیری بر برنامه هسته‌ای ایران

معاون وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با یک خبرگزاری روسی گفت شرط بازگشت آمریکا به برجام، رفع کامل تحریم‌هایی است که تا به امروز علیه ایران اعمال شده‌اند.

منافع ایران در برجام باید تامین شود/ انتخابات 2020 آمریکا تأثیری بر برنامه هسته‌ای ایران
کد خبر: 358578
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۱۶:۵۶:۱۶

اعتمادآنلاین| سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس عدم اشاعه هسته‌ای در مسکو در پاسخ به خبرنگار اسپوتنیک که پرسید «به نظر شما نتایج انتخابات رئیس‌جمهوری آمریکا در سال آینده چه تاثیری بر برجام خواهد داشت؟» گفت: این رویداد هیچ تاثیری بر برنامه‌ریزی‌های ما ندارد.

عراقچی همچنین در خصوص گام بعدی ایران در صورت عمل نکردن کشورهای اروپایی به تعهداتشان گفت: ما بسته به تحولاتی که شکل خواهد گرفت، تصمیم گیری خواهیم کرد. هیچ تصمیمی را از الان نمی توانیم اعلام کنیم.

او در پاسخ به این سوال که ایران چه انتظاری از طرف‌های اروپایی یا آمریکایی خود دارد، عنوان کرد: منافع ایران باید در برجام تامین شود که مهمترین آن توانایی ایران در فروش نفت و دریافت درآمدهای ناشی از نفت از طریق بانکی خواهد بود.

معاون وزیرخارجه کشورمان درحاشیه کنفرانس بین‎المللی منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و خلع سلاح گفت: هیچ کشوری در حسن نیت ایران در حفظ برجام تردید ندارد.

سیدعباس عراقچی گفت: در عین حال هیچ کشوری تردید ندارد که اگر ایران از منافع برجام بهره‌مند نشود، به کاهش تعهدات برجامی ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها