کد خبر: 358589
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۰۸:۲۵:۰۰
| |

موج سرما به مناطق زلزله زده وارد می‌شود

علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر، جمعه شب با انتشار توییتی اعلام کرد، با توجه به سرمای هوا و استفاده از بخاری های گازسوز در شهرهای نیمه شمالی کشور، تمامی هموطنان‌مان که زلزله را در محل زندگی خود به هر شکل احساس کرده اند لازم است امشب پیش از خواب دودکش بخاری ها را چک کنند.

موج سرما به مناطق زلزله زده وارد می‌شود
کد خبر: 358589
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۰۸:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر بامداد جمعه حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که لرزش آن در 6 استان احساس شد و بر اثر آن 5 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و 529 نفر راهی مراکز درمانی شدند.

شدت زمین لرزه ای که ساعت 2 و 17 دقیقه بامداد جمعه در عمق 8 کیلومتری زمین در 19 کیلومتری شهر «ترک» شهرستان میانه روی داد، به اندازه ای بودکه علاوه بر تمام شهرستانهای آذربایجان شرقی، در استان های اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان و آذربایجان غربی نیز احساس شد.


در این زمین لرزه 5.9 ریشتری، 6 شهر و 145 روستا تحت تاثیر بوده اند و تاکنون صدها پس لرزه نیز داشته که بزرگترین آن 4.8 ریشتر بوده است.


تاکنون خبرهای مختلفی از تعداد مصدومان این حادثه در رسانه ها منتشر و حتی آخرین آمار آنها به نقل از مسوولان اورژانس 529 نفر اعلام شده است که از این تعداد 31 نفر بستری و 5 نفر فوتی بودند و مابقی تحت اقدامات درمانی سرپایی قرار گرفته و ترخیص شدند.

آذربایجان‌شرقی 153 بار لرزید

مسوول مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تبریز اعلام کرد: از ساعت 2 و 17 دقیقه بامداد امروز جمعه که نخستین زمین لرزه به قدرت 5.9 ریشتر در شهر «ترک» شهرستان میانه روی داد، تاکنون 153 زمین‌لرزه در استان ثبت شده است.

علی مجردی جمعه شب در یک گفت وگوی تلویزیونی افزود: تا ساعت هفت امشب 14 زمین لرزه کمتر از 2 ریشتر، 101 مورد زمین لرزه با بزرگی دو تا سه ریشتر و 34 مورد زلزله با بزرگی سه و چهار ریشتر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: امروز همچنین 34 مورد زمین لرزه با بزرگی چهار تا پنج ریشتر در آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است که با احتساب زمین لرزه اصلی آمار زمین لرزه‌ها به 153 مورد می رسد.

وی در واکنش به صحت انتشار برخی مطالب در خصوص تخلیه انرژی گسل‌ها در فضای مجازی بیان کرد: مطالب منتشر شده در فضای مجازی پایه علمی ندارد و قابل استناد نیست.

مردم مناطق زلزله زده حتما دودکش بخاری‌ها را چک کنند

رئیس جمعیت هلال احمر با توصیه به مردم مناطقی که زلزله شب گذشته آذربایجان شرقی را احساس کرده‌اند از آنان درخواست کرد که حتما دودکش بخاری های منازل خود را چک کنند.

علی اصغر پیوندی جمعه شب با انتشار توییتی اعلام کرد، با توجه به سرمای هوا و استفاده از بخاری های گازسوز در شهرهای نیمه شمالی کشور، تمامی هموطنان مان که زلزله را در محل زندگی خود به هر شکل احساس کرده اند لازم است امشب پیش از خواب دودکش بخاری ها را چک کنند.

وی در این توییت منتشر شده تاکید کرد: کوچکترین لرزش ساختمان دودکشهای بخاری را دچار مشکل می کند و لازم است تلاش کنیم این مطلب به گوش همه برسد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها