حسین کندری :

تهیه‌کنندگانی که از کارگردان پول می‌خواهند/ پایان نگارش 3فیلمنامه

کارگردان فیلم سینمایی «شنل» بیان کرد برای تولید یک فیلم این تهیه‌کنندگان هستند که از کارگردان سرمایه می‌خواهند.

تهیه‌کنندگانی که از کارگردان پول می‌خواهند/ پایان نگارش 3فیلمنامه
کد خبر: 358621
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۰۹:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کندری کارگردان سینما، گفت: در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه هستم تا شرایط مناسب برای تولید فراهم شود، البته وضعیت سینمای ایران به گونه‌ای است که پول‌ها تنها در دست یک سری از افراد است و به غیر از آن‌ها دیگر کسی نمی‌تواند کار کند.

او بیان کرد: نگارش 3 فیلمنامه را به پایان رسانده‌ام و نگارش یک فیلمنامه دیگر را آغاز کرده‌ام، که شامل «ماکان» که یک درام اجتماعی و شخصیت محور است، «بازیافت» قصه‌ای انتزاعی، «مغاک» با الهامی از «بانوی سالخورده» است.

کارگردان فیلم سینمایی «شنل» توضیح داد: برای «بازیافت» مذاکراتی با تهیه‌کنندگان و یا سرمایه‌گذاران داشتم که متاسفانه با افزایش قیمت دلار هزینه تولید فیلم افزایش پیدا کرد که بخشی از سرمایه‌گذاران به دلیل این افزایش قیمت عقب نشستند.

او تاکید کرد: متاسفانه در شرایطی قرار داریم که بسیاری از تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بدون آن که فیلمنامه را بخوانند آن را رد می‌کنند. به عنوان مثال تهیه‌کنندگان قبل از هرچیز از کارگردان می پرسند که پول چقدر می‌آوری و سوال اصلی این است که آیا کارگردان باید به دنبال پول باشد.

کارگردان فیلم «اینجا کسی نمی‌میرد» با اشاره به اینکه کار یک فیلمساز، پول آوردن برای ساخت یک فیلم نیست، توضیح داد: فیلمساز اگر هم بتواند در این زمینه کاری انجام می‌دهد، اما تهیه‌کننده در این زمینه چه نقشی دارد؟ تهیه‌کنندگان نشسته‌اند تا سرمایه‌گذاری پیدا کنند که از طریق آن پول خود را از تولید بدست آورند و چندان به فکر فروش فیلم هم نیستند و بیشتر به دنبال این هستند که همان اول سهم خود را پیدا کنند.

او ادامه داد: این روزها در سینما همه به دنبال پول هستند و دیگر تولید و جذابیت‌های آن برایشان اهمیت ندارد.

کندری در پایان گفت: اکثر فیلمسازانی که از سال 95 شروع به کار کردند، فیلم دوم خود را به صورت سفارشی کار کردند و بودجه فیلم خود را از طریق دولت جذب کردند و بخش اندکی از این فیلمسازان به سختی و به صورت خصوصی دست به تولید زدند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها