کد خبر: 358681
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۰:۳۸:۱۸
| |

نفت در برزخ ماند

نفت تحت تاثیر کاهش هفتگی شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا، موفق شد افت قیمتی که اوایل روز جمعه داشت را متوقف کرده و افزایش هفتگی ثبت کند اما همچنان تحت تاثیر ابهامات پیرامون مذاکرات تجاری آمریکا و چین نتوانست رشد قیمت بیشتری داشته باشد.

نفت در برزخ ماند
کد خبر: 358681
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۰:۳۸:۱۸

اعتمادآنلاین| بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در دسامبر با 9 سنت یا 0.2 درصد افزایش، در 57 دلار و 24 سنت در هر بشکه بسته شد در حالی که اوایل معاملات تا سطح 55 دلار و 76 سنت عقب نشینی کرده بود. شاخص قیمت نفت آمریکا حدود 1.9 درصد رشد هفتگی داشت.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژانویه 22 سنت یا 0.4 درصد افزایش یافت و در 62 دلار و 51 سنت در هر بشکه بسته شد. نفت برنت برای کل هفته 1.3 درصد افزایش داشت.

طارق زهیر از شرکت "تایچه کپیتال ادوایزرز" اظهار کرد: کاهش هفتگی شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا در معاملات روز جمعه از قیمت نفت پشتیبانی کرد.

آماری که روز جمعه از سوی شرکت خدمات انرژی "بیکرهیوز" منتشر شد، کندی بیشتر رشد فعالیت حفاری نفت آمریکا را نشان داد. شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا برای سومین هفته متوالی کاهش داشت و با هفت حلقه کاهش، به 684 حلقه رسید که 202 حلقه کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

لوکمان اوتونوگا، تحلیلگر ارشد شرکت FXTM در این باره گفت: سیگنال‌های متضاد درباره این که آمریکا و چین آیا به توافقی برای پایان دادن به 18 ماه مناقشه تجاری دست پیدا خواهند کرد، باعث شد اوایل معاملات روز جمعه قیمت‌ها کاهش پیدا کند اما بازارها خوش‌بینی محتاطانه‌ای نسبت به این توافق دارند. با توجه به این که بازارهای نفت به شدت تحت تاثیر نگرانی‌های رشد و ترس از افت تقاضا برای نفت قرار دارند، اگر امیدهای تجاری تضعیف شوند، قیمت‌ها روند نزولی پیدا خواهند کرد.

اخباری که روزهای پنج شنبه و جمعه منتشر شد از مخالفت شدید در داخل دولت آمریکا برای لغو تعرفه‌های واردات کالاهای چینی در مراحل مختلف توافق تجاری حکایت داشت. مناقشه دو ابرقدرت اقتصادی جهان در قلب نگرانی‌ها نسبت به تقاضا برای نفت در بحبوحه کندی اقتصاد جهانی بوده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: با حذف تعرفه‌ها روی کالاهای چینی موافقت نکرده است و به امیدها برای حل مناقشه تجاری میان دو ابرقدرت اقتصادی لطمه زد.

بعلاوه گزارش‌های رسمی نشان داد ذخایر نفت سریع‌تر از حد معمول رشد می‌کنند. طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سطح ذخایر نفت در هفته منتهی به اول نوامبر به دلیل کاهش تولید پالایشگاه‌ها و صادرات کمتر، به میزان 7.9 میلیون بشکه رشد کرد. همچنین ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل نفت است، 1.7 میلیون بشکه افزایش پیدا کرد.

بر اساس گزارش مارکت واچ، ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA گفت: به نظر می‌رسد تا زمانی که فاز اول توافق تجاری آمریکا و چین امضا نشود و نتیجه نشست دسامبر اوپک پلاس مشخص نشود، قیمت نفت در بازه محدودی خواهد ماند.

تحت توافق اوپک پلاس، شماری از کشورهای اوپک و غیراوپک شامل روسیه تولیدشان را به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز تا مارس سال میلادی آینده محدود کرده‌اند. این تولیدکنندگان در روزهای پنجم و ششم دسامبر برای بازبینی سیاست تولید خود در وین دیدار خواهند کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها