هدف‌گذاری تیم کبدی جوانان برای مسابقات جهانی کسب مدال طلا است

رئیس فدراسیون کبدی تاکید دارد که ایران و یک تیم آسیایی دیگر فینالیست مسابقات قهرمانی جوانان جهان خواهند شد ضمن اینکه هدف تیم کشورمان از حضور در این رقابت‌ها کسب مدال طلا است.

هدف‌گذاری تیم کبدی جوانان برای مسابقات جهانی کسب مدال طلا است
کد خبر: 358760
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۲:۳۴:۰۵

اعتمادآنلاین| عباس اورسجی با یادآوری اینکه نخستین دوره مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان از دوشنبه به میزبانی ایران آغاز می شود، گفت: از مجموع 14 تیم خارجی شرکت کننده تاکنون دانمارک، پاکستان، کنیا، مالزی و عراق در محل برگزاری رقابت ها در کیش مستقر شده اند. بنگلادش، سریلانکا، تایلند، ترکمنستان و افغانستان به ایران سفر کرده و امروز وارد کیش می شوند. چین تایپه هم امروز وارد ایران می شود ضمن اینکه سفر دو تیم ترکیه و آذربایجان فردا انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: اوگاندا دیگر تیم شرکت کننده در مسابقات است که هنوز زمان دقیق سفرش مشخص نیست. تهیه بلیت برای این تیم با مشکلاتی مواجه شده است اما احتملا اوگاندا امشب وارد ایران خواهد شد.

رئیس فدراسیون کبدی با بیان اینکه نشست هماهنگی مسئولان تیمهای شرکت کننده در مسابقات جوانان جهان عصر فردا یکشنبه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: از صبح دوشنبه رقابت ها به صورت رسمی آغاز می شود. البته زمان برگزاری مراسم افتتاحیه عصر دوشنبه خواهد بود که در حضور مقامات جهانی کبدی انجام می شود. «گه‌لوت» رئیس هندی فدراسیون جهانی کبدی از جمله مقاماتی است که زمان برگزاری مسابقات در ایران خواهد بود.

اورسجی همچنین در مورد وضعیت تیم جوانان ایران برای حضور در مسابقات کبدی قهرمانی جهان گفت: به جرات می گویم که هیچ یک از تیم های شرکت کننده به اندازه ایران برای حضور در این رقابت ها برنامه نداشته اند. ما از چندماه پیش آماده سازی تیم خود را آغاز کردیم و خیلی جدی و با برنامه آن را پیگیری کردیم تا به عنوان میزبان بتوانیم تیمی مدعی داشته باشیم. قطعا یک پای فینال مسابقات ایران خواهد بود ضمن اینکه هدف گذاری ما برای مدال طلا است.

وی در این رابطه تصریح کرد: برای مان مهم بود که تیم هایی از قاره های اروپا و آفریقا هم در مسابقات حضور داشته باشند که خوشبختانه میسر شد اما تصورم این است که حریف ایران در آسیا یک تیم آسیایی خواهد بود. هند، بنگلادش، سریلانکا و پاکستان تیم هایی هستند که شانس فینالیست شدن دارند.

رئیس فدراسیون کبدی که کرسی نایب رئیسی فدراسیون جهانی این رشته را هم در اختیار دارد با تاکید بر اینکه المپیکی شدن یکی از مهمترین اهداف کبدی است، تاکید کرد: این مهم نیازمند توسعه و تامین بیشتر کبدی در کشورهای جهان است. باید این کار را از رده سنی جوانان آغاز می کردیم به همین دلیل پیشنهاد برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان جهان را مطرح کرده و خود میزبانی آن را عهده دار شدیم.

اورسجی با تاکید بر اینکه جام جهانی جوانان در بخش پسران برگزار می شود، در مورد دلیل برگزار نشدن این رقابت ها در بخش بانوان اینگونه توضیح داد: اولین بار است که جام جهانی کبدی در رده سنی جوانان برگزار می شود. نمی توانستیم استارت مسابقات را همزمان در دو بخش بزنیم. نیاز بود کسب تجربه کنیم ضمن اینکه همزمان با پیگیری ایران برای برگزاری این رقابت ها، مالزی هم متقاضی مسابقات جهانی بانوان در همین رده سنی جوانان شده بود. امیدوارم برگزاری رقابت های جوانان در بخش بانوان هم میسر شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها