کد خبر: 358784
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

بیسبال، یکی از ورزش‌های پربیننده جهان

بیسبال در قرن نوزدهم از ورزش انگلیسی کریکت ریشه گرفت و نخستین مسابقه بیسبال مدرن به مسابقه‌ای در 4 ژوئن 1838 بازمی‌گردد. این بازی در بیچ‌ویل کانادا برگزار شد. بیسبال در دهه 1860 حالت نیمه‌حرفه‌ای پیدا کرد.

حجم ویدیو: 3.20M | مدت زمان ویدیو: 00:00:55 دانلود ویدیو
کد خبر: 358784
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بیسبال ورزشی گروهی است که با چوب و توپ توسط 9 بازیکن مدافع و یک بازیکن حمله‌کننده در زمین چمن انجام می‌شود.

این ورزش در قرن نوزدهم از ورزش انگلیسی کریکت ریشه گرفت و نخستین مسابقه بیسبال مدرن به مسابقه‌ای در 4 ژوئن 1838 بازمی‌گردد. این بازی در بیچ‌ویل کانادا برگزار شد.

بیسبال در دهه 1860 حالت نیمه‌حرفه‌ای پیدا کرد و نخستین تیم کاملاً حرفه‌ای بیسبال در ایالات متحده، تیم سینسیناتی رد استاکینگز بود که در 1869 تشکیل شد.

بیسبال میان 2 تیم، که از 9 بازیکن اصلی و 16 بازیکن ذخیره تشکیل شده‌اند، انجام می‌شود.

چهار بازیکن به همراه پرتاب‌کننده توپ (Pitcher) و توپ‌گیر (Catcher) و چوب‌زن از تیم مقابل (Batter) در قسمت این‌فیلد و سه بازیکن در قسمت اوت‌فیلد قرار می‌گیرند.

هر مسابقه 9 دور (اینینگ) دارد که در انتها با اتمام 9 اینینگ امتیازات جمع شده و تیم برنده مشخص می‌شود؛ در صورت مساوی بودن بازی یک اینینگ بیشتر برگزار می‌شود تا برنده با امتیاز طلایی مشخص شود.

ام.‌ال.‌بی یا لیگ برتر بیسبال آمریکا (Major League Baseball) مهم‌ترین لیگ حرفه‌ای بیسبال در دنیاست.

در سال 2007 میانگین تماشاگران هر بازی این مسابقات بیش از 32 هزار نفر بود و مجموع تماشاگران مسابقات آن به بیش از 79 و نیم میلیون نفر رسید و با فاصله‌ای زیاد پربیننده‌ترین لیگ ورزشی دنیا لقب گرفت.

این در حالی است که 17 لیگ کوچک‌تر بیسبال این کشور هم بیش از 40 میلیون تماشاگر در سال دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها