کد خبر: 358819
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۴:۴۱:۱۶
| |

افزاش سه برابری رهاسازی بچه‌ماهی در قفس‌های دریایی در مازندران

شیلات مازندران اعلام کرده که ظرفیت پرورش ماهی در قفس در این استان طبق برنامه‌ریزی انجام شده با افزایش سه برابری رهاسازی بچه‌ماهی در سال‌جاری به حدود 2میلیون قطعه می‌رسد.

افزاش سه برابری رهاسازی بچه‌ماهی در قفس‌های دریایی در مازندران
کد خبر: 358819
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۴:۴۱:۱۶

اعتمادآنلاین| مدیرکل شیلات مازندران روز شنبه از آغاز رهاسازی 10 هزار قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا رنگین کمان در قفس ماهی سواحل رویان شهرستان نور خبر داد و گفت که میزان پرورش ماهی به شیوه نگهداری در قفس در آب های ساحلی دریای خزر سال گذشته 600هزار قطعه بوده که امسال به 2میلیون قطعه افزایش می یابد.

ولی االله محمدزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد قفس های ماهی در سواحل دریای خزر در مازندران را 40 قفس اعلام کرد و ادامه داد: همزمان با کاهش دمای آب دریا ومناسب شدن شرایط اقلیمی، کار انتقال و رها سازی ماهی درقفس‌های دریایی آغاز شد.

وی با بیان این که پس از طی دوره سه ماهه ،ماهی پرورشی به وزن مناسب رسیده وبرای مصرف روانه بازار می شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط مناسب برای پرورش بچه ماهی ، رها سازی امسال در 2 دوره انجام می شود.

مدیرکل شیلات مازندران گفت که بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان و آزاد با میانگین وزنی 500 گرمی که درآب شیرین مزرعه رشد می کنند، وارد قفس دریا می شوند.

محمدزاده توضیح داد: با توجه به نقش مهم پرورش ماهی در قفس های دریایی در افزایش تولید آبزیان و نیز به دنبال استقبال خوب سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان ، شیلات مازندران این طرح را در اولویت برنامه کاری و به عنوان یکی از طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی قرار داده است.

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در مازندران از سال 1389 آغاز شد ولی از سال 92 با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و طرح مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی شتاب گرفت و اکنون همه قفس های پرورش ماهی در سواحل توسط بخش خصوصی اما با نظارت شیلات فعال است.

دریای خزر طبق تحقیقات شیلات ایران و نهادهای ذیربط خارجی ظرفیت تولید سالانه 370 هزار تن ماهی را به شیوه پرورش در قفس دارد و سهم مازندران از این میزان ، 200 هزار تن ارزیابی شده است.


مازندران دو سوم سواحل ایرانی دریای خزر را در اختیار دارد و هم اکنون صید ماهیان استخوانی مهم ترین شیوه معیشت صیادان این استان است.

مازندران همچنین سه هزار و 330 واحد آبزی پروری دارد که 276 واحد آن مربوط به پرورش ماهیان سردآبی و 14 واحد هم ماهیان خاویاری است و بیش از سه هزار واحد دیگر در زمینه تولید ماهیان گرم آبی فعالیت دارند .


سفید، کپور، آزاد ( فیتیباک ) انواع قزل آلا از گونه های ماهیان گرم آبی و سرد آبی استان مازندران هستند .

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها