کد خبر: 358830
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۵:۰۰:۴۶
| |

حناچی، شهردار تهران:

جذب سرمایه‌های اجتماعی مهم‌ترین ماموریت فرهنگی شهرداری تهران است

پیروز حناچی، شهردار تهران، در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری جذب سرمایه های اجتماعی را مهم ترین ماموریت فرهنگی مدیریت شهری دانست.

جذب سرمایه‌های اجتماعی مهم‌ترین ماموریت فرهنگی شهرداری تهران است
کد خبر: 358830
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۵:۰۰:۴۶

اعتمادآنلاین| پیروز حناچی، شهردار تهران، در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ایده آل این نشست‌ها این است که بر مبنای عدل و احسان عمل کنیم و کار را به اهل آن بسپاریم. سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران مسئولیت پرچم داری و جهت گیری عمومی فرهنگی پایتخت و حتی کشور را بر عهده دارد.


شهردار تهران با تشکر و قدردانی از زحمات سعید اوحدی رئیس پیشین این سازمان توضیح داد: استعفای آقای اوحدی را به اصرار خودشان پذیرفتیم و هیات امنا هم بر خلاف میل باطنی موافقت کردند. تصمیم گیری برای اینکه به فردی برسیم که هم هیات امنا، هم شورا و هم بدنه سازمان درباره آن به اجماع برسند راحت نبود.


حناچی داشتن سابقه و تجربه کار فرهنگی، حضور در بدنه شهرداری و داشتن تجربه و دنیادیدگی را از مهم ترین پارامترهایی عنوان کرد که برای انتخاب رئیس سازمان فرهنگی هنری مدنظر بوده است و گفت: رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تمام این ویژگی ها را دارد و به همین دلیل اعضای هیات امنا نظرشان بر انتخاب این فرد بود.


شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه توصیه‌های زیادی در آیین و دین ما وجود دارد و در برخی از مواقع که این توصیه‌ها فراموش می‌شوند مشکلاتی پیش می‌آید، توضیح داد: در دین ما توصیه شده که از ظن و گمان و به اصطلاح سناریوپردازی پرهیز کنیم و قرآن هم تصریح می‌کند که برخی از این‌ها حکم گناه را دارند. توصیه بعدی درباره برائت است، اینکه گفته شده اصل بر برائت است مگر اینکه خلافش ثابت شود. متاسفانه در جامعه ما عکس این عمل می شود و این موضوع مشکلاتی را ایجاد می کند.


حناچی یکی از مهم ترین مأموریت های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را تلاش برای تامین سرمایه های اجتماعی عنوان کرد و گفت: بدون سرمایه های اجتماعی، کار زیادی در شهر نمی توانیم انجام دهیم. ما دوران جنگ و انقلاب را با همین سرمایه‌ها سپری کردیم.


شهردار تهران با بیان اینکه اصلی ترین مأموریتمان در اردوگاه فرهنگی این است که بر اصل جذب سرمایه اجتماعی تمرکز کنیم، افزود: آقای امرودی با توجه به سابقه و تجربه ای که دارد حتما در این راه موفق خواهد بود.


وی با اشاره به تجربه دیگر کشورها در کارهای فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: باید بهانه ای برای شاد کردن مردم و ایجاد نشاط و امید در شهرمان پیدا کنیم، به خصوص با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و وضعیتی که تحریم های ظالمانه ایجاد کرده است باید از همه توان و سرمایه هایی که داریم استفاده کنیم.


به گفته حناچی؛ کیفی سازی جریان های فرهنگی و هنری کاری نیست که به راحتی انجام شود. بنابراین انتظاری که از سازمان فرهنگی هنری می رود این است که خروجی های فاخر و جریان ساز فراهم کند.


شهردار تهران با اشاره به کتب بوستان و گلستان سعدی گفت: بیت آخر این اشعار همگی بخشی از زندگی ماست. در دلم احسنت گفتم به کسی که در قرن هفتم زندگی می کرده و به گونه ای نگارش کرده که الان هم اشعار و داستان هایش لذت بخش است و آن جملات را در زندگی به کار می بریم، بدون اینکه از سعدی یادی کنیم، ما هم باید اینگونه جریان سازی کنیم.


حناچی در ادامه به توصیه حضرت علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: بنابر توصیه حضرت یادمان باشد با وجود تمام اختلافات و تمایزات، همه مردم در خلقت، اخوت و برادری دینی باما برابراند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها