کد خبر: 358855
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۵:۴۳:۲۳
| |

لاوروف: روسیه به پیمان منع سلاح هسته‌ای نمی‌پیوندد

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد وادار کردن قدرت‌های هسته‌ای به کنار گذاشتن زرادخانه‌های هسته‌ای، آن هم بدون هیچ گونه توجهی به منافع استراتژیک و امنیتی آنها خطرناک و توهین‌آمیز است.

لاوروف: روسیه به پیمان منع سلاح هسته‌ای نمی‌پیوندد
کد خبر: 358855
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۵:۴۳:۲۳

اعتمادآنلاین| «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه طی اظهاراتی گفت: هدف ما ساختن جهانی عاری از تسلیحات هسته‌ای است اما نباید با چنین روش‌های یکجانبه و کاملاً متکبرانه مانند آنچه در این سند (پیمان منع تسلیحات هسته‌ای) پیش بینی شده است به این هدف دست یابیم. از بین بردن کامل تسلیحات هسته ای فقط در صورت جهان‌شمول بودن و نیز در شرایط امنیتی برابر و غیرقابل تفکیک، از جمله برای کشورهایی که تحت قرارداد پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای هستند، امکان پذیر است.

او در ادامه افزود: امیدوارم کنفرانس بررسی آینده طرفین پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته ای که موعد آن ماه میلادی می است، با بهترین شرایط برگزار شود.

لاوروف در پایان اشاره کرد: ما متوجه هستیم که خطرات سلاح های هسته‌ای که امروز با آن روبرو هستیم ، باید با رعایت دقیق این پیمان و نیز ایجاد توازن بین سه مولفه آن یعنی منع گسترش سلاح، خلع سلاح و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برطرف شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها