کد خبر: 358868
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

بهروز عطایی، مربی تیم والیبال کاله آمل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

داوران و ناظران لیگ برتر والیبال قاطعیت ندارند/ نباید به خاطر هر مساله‌ای بازیکن را به کمیته انضباطی کشاند/ بازیکنان ایرانی به خاطر هر امتیازی که ردوبدل می‌شود به سمت داور می‌روند/ فدراسیون والیبال کمبودهای زیادی دارد

مربی تیم والیبال کاله آمل گفت: واقعیت این است که کسی در فدراسیون والیبال ایران پاسخگوی مشکلات نیست. حضور یک رئیس مقتدر در رأس فدراسیون والیبال می‌تواند کمک کند تا لیگ برتر هم به ثبات برسد.

داوران و ناظران لیگ برتر والیبال قاطعیت ندارند/ نباید به خاطر هر مساله‌ای بازیکن را به کمیته انضباطی کشاند/ بازیکنان ایرانی به خاطر هر امتیازی که ردوبدل می‌شود به سمت داور می‌روند/ فدراسیون والیبال کمبودهای زیادی دارد
کد خبر: 358868
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۶ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دیدار تیم تازه‌وارد سپاهان اصفهان و کاله آمل در هفته دوم لیگ به حاشیه کشیده شد و بازیکنان 2 تیم با هم درگیری پیدا کردند که به محرومیت تماشاگران اصفهانی از بازی‌های خانگی تا اطلاع ثانوی منجر شد. به این اتفاق ناخوشایند باید محرومیت تماشاگران پیام مشهد و عدم حضور تیم شهروند اراک در زمین را هم اضافه کرد. لیگ برتر والیبال ایران از این ‌دست درگیری‌ها کم ندیده و همین موضوع هم باعث شده حواشی والیبال بیشتر از متن آن باشد.

سرمربی تیم کاله آمل که هفته گذشته در بازی برابر تیم تازه‌وارد سپاهان اصفهان با بازیکن و مربی تیم حریف به مشکل خورد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اجرا نشدن قانون را علت اصلی این اتفاق‌ها عنوان کرد.

وقتی قوانین به‌ درستی اجرا نشود مشکل پیش می‌آید

بهروز عطایی، سرمربی تیم کاله آمل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره اتفاق‌های رخ‌داده در هفته دوم لیگ برتر والیبال گفت: والیبال ایران قوانین مشخصی دارد که بازیکنان، مربیان و داوران به‌ خوبی با این قوانین آشنا هستند. وقتی قوانین به‌ درستی اجرا نشود همین مشکلات هم پیش می‌آید.

او در ادامه با اشاره به قوانین لیگ برتر گفت: این قوانین دقیقاً همان قوانینی هستند که در لیگ ملت‌های والیبال، المپیک و جام جهانی هم اعمال می‌شوند. متاسفانه برخی از مربیان و بازیکنان والیبال ایران در لیگ برتر فراتر از وظایف و حد خودشان با داور و مسئول برگزاری بازی‌ها برخورد می‌کنند. فکر می‌کنم داوران و ناظران بازی‌های لیگ برتر قاطعیت خوبی ندارند و تبعات آن‌ هم بروز برخی از رفتارها در لیگ برتر است. اگر داوران با قاطعیت با بازیکنان خاطی برخورد کنند، بدون تردید این مشکلات هم حل خواهد شد. با هر مربی، بازیکن و تماشاگری که شروع به بی‌احترامی کرد باید برخورد شود.

او ادامه داد: برخی از خطاها و اعتراضات در بازی رخ می‌دهد که داور می‌تواند با کارت زرد و قرمز بازیکن را جریمه کند. کمیته انضباطی نباید به خاطر هر مساله‌ای بازیکن را به کمیته انضباطی بکشاند. معنی این کار آن است که ناظران بازی نمی‌توانند بازی را کنترل کنند. برخی تخلفات در زمین‌ بازی رخ می‌دهد؛ مثل ترک کردن زمین یا فحاشی بازیکنان و مربیان در داخل زمین که باید کمیته انضباطی به آنها رسیدگی کند، اما کری‌خوانی و بحث بازیکنان در زمین که نباید به کمیته انضباطی کشیده شود.

فدراسیون یک جلسه توجیهی با مربیان و کاپیتان‌های تیم‌ها ترتیب دهد

مربی تیم کاله آمل، در پاسخ این سوال که چرا برخی از بازیکنان و مربیان والیبال ایران نمی‌توانند خودشان را در زمین کنترل کنند، گفت: این مشکل ارتباط مستقیمی با برخورد داور و مسئولان برگزاری بازی‌ها دارد. اگر داور با برخورد زشت یک بازیکن یا مربی مماشات نکند، شاهد بروز چنین مشکلاتی نخواهیم بود. برخی از بازیکنان ایرانی به خاطر هر امتیازی که در بازی ردوبدل می‌شود به سمت داور می‌روند. این کار تمرکز داور را از بین می‌برد. این رفتاری غیرمعقول در والیبال است و داوران باید تلاش کنند از همان ابتدا جلوی بروز چنین اتفاقی را بگیرند.

او سپس گفت: لیگ برتر والیبال ایران تازه شروع‌ شده و بهتر است فدراسیون یک جلسه توجیهی با مربیان، داوران و کاپیتان‌های تیم‌ها ترتیب دهد. این‌گونه می‌توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد. لیگ پرفشاری پیش رو داریم. فشار مسابقات باعث خستگی بازیکنان می‌شود. اگر مسئولان برگزاری مسابقات با قاطعیت با بی‌قانونی برخورد کنند، شاهد بهبود شرایط خواهیم بود.

عطایی بی‌ثباتی در فدراسیون والیبال را یکی دیگر از دلایل بروز چنین اتفاق‌هایی دانست: واقعیت این است که کسی در فدراسیون والیبال ایران پاسخگوی مشکلات نیست. حضور یک رئیس مقتدر در رأس فدراسیون والیبال می‌تواند کمک کند تا لیگ برتر هم به ثبات برسد.

با انتخاب یک رئیس موفق کمبودهای والیبال رفع خواهد شد

او ادامه داد: جناب آقای داوری تلاش خودش را کرده، اما هر مجموعه‌ای در یک‌ زمان کوتاه می‌تواند با یک مدیر موقت کارش را پیش ببرد. طبیعی است که به دلیل نداشتن رئیس ثابت در فدراسیون با تخلفاتی مواجه باشیم.

عطایی نبود رئیس فدراسیون را به ضرر تیم‌های ملی و باشگاهی ایران دانست و در پایان گفت: اگر مدیر والیبال ثابت باشد، بدون تردید برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدتش هم مشخص خواهد بود. امروز نگاه جامعه والیبال به سرپرست فدراسیون تنها این است که او وظیفه برگزاری انتخابات را دارد و این بی‌ثباتی اثر منفی خود را بر والیبال ایران گذاشته است. فدراسیون والیبال کمبودهای زیادی دارد که با انتخاب یک رئیس موفق این کمبودها رفع خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها