محمد نوری، دبیر جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت:

ممکن است علی لاریجانی در انتخابات شرکت نکند

محمد نوری، دبیر جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت، گفت: رویکرد ما در انتخابات تاکنون حفظ استقلال بوده اما اگر با مجموعه‌ای به تفاهم برسیم و نقاط مشترک لازم را میان خودمان و آنان به دست آوریم ممکن است وارد ائتلاف هم بشویم.

ممکن است علی لاریجانی در انتخابات شرکت نکند
کد خبر: 358878
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۱۶:۳۴:۳۹

اعتمادآنلاین| محمد نوری، دبیر جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت، با اعلام آخرین فعالیت‌های جبهه پیشرفت، عدالت و رفاه برای انتخابات مجلس گفت: ما بعد از تشکیل ستاد انتخاباتی‌مان که همه دبیران احزاب عضو در آن حضور داشتند و به عنوان معاون یا مشاور نقش‌آفرینی کردند، هشت جلسه برگزار کرده‌ایم تا برای رسیدن به یک اجماع کامل و تبیین رویکرد جبهه در انتخابات مجلس نتایج لازم را به دست آوریم.

وی با اشاره به دیدارهای اخیر برخی از اعضای این جبهه با شخصیت‌های سیاسی اظهار کرد: دیدار و نشست‌های ما با برخی از مسئولان یا شخصیت‌های سیاسی به نشانه اتحاد با آنان و رسیدن به تفاهم با ایشان نیست بلکه برای آشنایی با روش‌های سایر جریانات جهت حضور در انتخابات است وگرنه رویکرد ما در انتخابات تاکنون حفظ استقلال بوده و این دیدارها برای آشنایی بیشتر با سایر جریانات است اما اگر با مجموعه‌ای به تفاهم برسیم و نقاط مشترک لازم را میان خودمان و آنان به دست آوریم ممکن است وارد ائتلاف هم بشویم ولی در غیر این صورت مستقل خواهیم بود.

نوری با تاکید بر اینکه جبهه پیشرفت در شهرهای مختلف به غیر از کلانشهرها حتما لیست واحدی ارائه خواهد کرد، گفت: ما در این شهرستان‌ها لیست خود را ارائه می‌کنیم اما در تهران هنوز تصمیم گیری در این زمینه زود است و باید بعد از فراخوانی که برای ثبت نام در انتخابات انجام می‌شود با کاندیداهای مختلفی که از تهران اعلام حضور می‌کنند به گفت‌وگو بنشینیم و ببینیم که می‌توانیم و امکان ائتلاف وجود دارد یا باید مستقل وارد شویم که مجموعه این تصمیم‌ها به اواخر آذر ماه موکول می‌شود.

دبیر جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت در پاسخ به این پرسش که تشکل متبوع وی در انتخابات از شخصیت سیاسی خاصی حمایت خواهد کرد یا خیر؟ گفت: ما در انتخابات ریاست جمهوری از اصولگرایان معتدل حامی آقای روحانی بودیم. حالا نیز سعی در حفظ بینش اعتدالی خود داریم و تاکید می‌کنیم بر اساس چارچوب و احترام به اصول اساسی نظام پرچم استقلال خود را حفظ خواهیم کرد و تمام تلاشمان سوای از ارائه لیست و معرفی کاندیداها این است که مردم با صندوق‌های رای به نوعی آشتی کنند. چرا که زمزمه‌های بدی در این زمینه به گوش می‌رسد.

نوری در پاسخ به این پرسش با توجه به اینکه اصولگرایان علی لاریجانی را از لیست انتخاباتی خود در قم خارج کرده‌اند، امکان حمایت جبهه پیشرفت از وی وجود دارد یا خیر، گفت: آقای لاریجانی یکی از شخصیت‌های دلسوز و کارآمد نظام اسلامی است اما تا جایی که از محافل مختلف به گوش ما رسیده است ایشان برای ورود به انتخابات مردد است. این موضوع برای برخی از اصولگرایان خبر خوبی است و احتمالا برای برخی دیگر ممکن است بد باشد اما به هر حال ایشان سیاستمدار با تجربه‌ای است و حضورش در انتخابات مغتنم خواهد بود.

وی تاکید کرد: اما با توجه به اینکه ممکن است ایشان در انتخابات شرکت نکند و اینکه احتمالا از شهرستان قم نیز به انتخابات وارد نمی‌شوند، احتمال حضور وی از تهران برای انتخابات بیشتر است اما چون هنوز در این زمینه خبرهای ضد و نقیض وجود دارد، تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه انجام نشده است.

منبع ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها