ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انشقاق پایداری‌ مهم نیست/ اصولگرایان به اتحاد صددرصدی احتیاج ندارند/ اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باید بپذیرند گروهی از هم‌نظران‌شان با لیستی مجزا وارد انتخابات شوند/ اصولگرایان نسبت به تایید همه چهره‌های خود توسط شورای‌ نگهبان مطمئن نیستند

ناصر ایمانی گفت: هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگراها باید بدانند لزوماً اتفاق بدی نیست که تعدادی از هم عقیده‌ها‌یشان در لیست‌های مجزا به مجلس برسند، این می‌تواند موجب تکثر رأی در مجلس شود. همچنین آنها می‌توانند بعد از ورود به مجلس حتی در قالب یک فراکسیون همکاری کنند.

انشقاق پایداری‌ مهم نیست/ اصولگرایان به اتحاد صددرصدی احتیاج ندارند/ اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باید بپذیرند گروهی از هم‌نظران‌شان با لیستی مجزا وارد انتخابات شوند/ اصولگرایان نسبت به تایید همه چهره‌های خود توسط شورای‌ نگهبان مطمئن نیستند
کد خبر: 358902
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۴ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر ایمانی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به احتمال انشقاق جبهه پایداری توضیح داد: اساساً فضای سیاسی به گونه‌ای است که دیگر ائتلاف صد درصدی ممکن نیست و هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان باید بپذیرند گروهی از هم‌نظران‌شان با لیستی مجزا وارد انتخابات شوند.

این فعال سیاسی ادامه داد: در واقع اتحاد صد درصدی دیگر کاربردی ندارد. چون طیف‌های سیاسی شامل سلیقه‌های متعددی هستند و این مطلوب نیست که جناح‌ها برای همنشین کردن همه سلیقه‌ها،‌ گروه‌هایی از درون طیف خود را ناراضی کنند و بهای گزافی بدهند. مثل هزینه‌ای که اصولگرایان در سال 94 به دلیل نوع رفتار لاریجانی و نزدیکانش متحمل شدند.

ایمانی همچنین گفت: هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگراها باید بدانند لزوماً اتفاق بدی نیست که تعدادی از هم عقیده‌ها‌یشان در لیست‌های مجزا به مجلس برسند، این می‌تواند موجب تکثر رأی در مجلس شود. همچنین آنها می‌توانند بعد از ورود به مجلس حتی در قالب یک فراکسیون همکاری کنند.

این چهره اصولگرا تاکید کرد: اساساً باید گفت چنین بحث‌هایی لازمه فضای انتخاباتی است و به همین دلیل نباید این تلقی را داشت که اصولگرایان با آمدن یا نیامدن فلان چهره یا گروه به مشکل می‌خورند. جریان اصولگرایی یکی از ریشه‌دارترین طیف‌های سیاسی این 40 سال است و به همین دلیل در هر شرایطی اقتدار و البته قدرت تاثیرگذاری خودش را حفظ خواهد کرد.

او در جواب اینکه «اصولگرایان مانند اصلاح‌طلبان نگران تعیین صلاحیت‌ها نیستند» گفت: این‌طور نیست که اصولگرایان به تایید همه چهره‌های خود توسط شورای‌ نگهبان امید داشته باشند. چون احتمال دارد برخی از چهره‌ها به دلایلی از قبیل مسائل مالی یا داشتن پرونده در دستگاه قضایی و... رد صلاحیت شوند و نتوانند مجوز حضور در انتخابات را کسب کنند. البته اصولگرایان، نسبت به رقیب‌ خود، بابت رد شدن مهره‌هایشان به دلایل سیاسی نگران نیستند.

ناصر ایمانی در پایان گفت: انتخابات مجلس یازدهم انتخاباتی مهم برای کشور است. به همین دلیل همه گروه‌های سیاسی باید آستین‌ها را بالا بزنند و به قول معروف تنور انتخابات را داغ کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها