کد خبر: 358917
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۲۱:۵۴:۰۰
| |

تقی رستم‌وندی، معاون وزیر کشور مطرح کرد:

پیش‌بینی کاهش 25 درصدی آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم

تقی رستم‌وندی، معاون وزیر کشور، گفت: دفاتر تسهیلگری غیر از مراکز استان‌ها باید در مراکز شهرستان‌ها هم ایجاد شود، چرا که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده که آسیب‌های اجتماعی باید 25 درصد کاهش یابد.

پیش‌بینی کاهش 25 درصدی آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم
کد خبر: 358917
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ ۲۱:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| تقی رستم‌وندی، معاون وزیر کشور، امروز (18 آبان) در پنجمین کارگروه فرهنگی و اجتماعی، سلامت و زنان استان کردستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیگیری و رفع مشکلات، مطالبات و انتظارات مردم و مسئولین از اهداف اصلی سفرمان به کردستان است.

وی عنوان کرد: وضعیت و شرایط اقتصادی کشور سخت است و با توجه به اینکه حوزه آسیب‌های اجتماعی بودجه اندکی دارد با نگرشی به این قضیه باید رویکرد خود را تنظیم کنیم و با بودجه فعلی و توانمندی دستگاه‌های مربوطه هم‌افزایی کنیم.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی با بیان اینکه منابع جدید موجود نیست و منابع قدیمی با محدودیت همراه است، گفت: در کشور منابع وجود دارد ولی باید در این راستا کارهای ائتلافی را انجام داد.

رستم‌وندی تصریح کرد: چون پوشش اقدامات ما کم است لذا در آسیب‌شناسی‌های از پیش تعیین شده به اهداف مورد نظر نمی‌رسیم مشکلات جامعه هدف را باید در صحنه عمل حل کنیم.

وی تاکید کرد: اگر دفاتر تسهیلگری غیر از مراکز استان، در شهرستان‌های کشور ایجاد شود، آمار و شاخص‌های جابجا شده و در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر خواهد بود چراکه در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده که آسیب‌های اجتماعی 25 درصد کاهش یابد.

رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با تاکید بر استمرار برخی فعالیت‌ها در حوزه اجتماعی و بیان اینکه در حوزه اجتماعی نیازمند زمان هستیم، گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب به فعالیت‌های اجتماعی مستمر در این حوزه نیاز است.

وی اظهار کرد: کارهای موفقیت‌آمیز در حوزه اجتماعی می‌تواند مانع بحران و مشکلات در حوزه سیاسی و امنیتی شود، چراکه کنترل آسیب‌ها قطعا به کاهش تنش‌ها منجر می‌شود.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، افزود: در مجموع مدیران و مسئولان باید با کارآمدی بیشتر اعتماد مردم به نظام را بیشتر کنند.

رستم‌وندی خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر اعتبارات حوزه اجتماعی در استان کردستان با توجه به افزایش آسیب‌ها، افزایش داشته هرچند این میزان جوابگو نبوده و نیازمند هم‌افزایی است.

وی خدمات و فعالیت‌های دفاتر تسهیل‌گری استان را قابل تحسین دانست و اظهار داشت: کردستان در حوزه دفاتر تسهیل‌گری توفیقات خوبی کسب کرده و در محلات حاشیه‌نشین اقدامات موثری را انجام داده است.

وی در پایان با تاکید بر ارتقاء سرمایه‌ اجتماعی در استان، اظهار داشت: باید تلاش شود با توجه به غنای اجتماعی و فرهنگی استان، خلاء‌ها در این حوزه ، احصاء، بررسی و کاهش یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها