کد خبر: 358981
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

یک رسانه ترکیه خبر داد:

روس‌ها تا بمباران کاخ اردوغان پیش رفتند

یک روزنامه ترکیه‌ای از بزرگ‌ترین نگرانی آنکارا هنگام وقوع بحران سرنگونی بمب‌افکن روسی توسط ترکیه پرده برداشت.

روس‌ها تا بمباران کاخ اردوغان پیش رفتند
کد خبر: 358981
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه ترکیه‌ای از بزرگ‌ترین نگرانی آنکارا هنگام وقوع بحران سرنگونی بمب‌افکن روسی توسط ترکیه پرده برداشت.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه «Nordic Monitor» اعلام کرد اسناد محرمانه‌ای به دست آورده که نشان می‌دهد بزرگ‌ترین نگرانی مسئولان ترکیه در تقابل با روس‌ها چه مساله‌ای بوده است.

به نوشته این روزنامه ترکیه‌ای: مسئولان کشور نگران بودند که روس‌ها در پی هدف قرار دادن کاخ محل اقامت رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه باشند.

این نگرانی بعد از سرنگونی یک فروند بمب‌افکن روسی توسط یک جنگنده اف16 ترکیه‌ای در 24 نوامبر 2015 شکل گرفت.

اسناد محرمانه منتشر شده که برگرفته از شنود مکالمات تلفنی که سازمان اطلاعات ملی ترکیه آن را جمع‌آوری کرده بود، روس‌ها در تدارک انتقال چند فروند جنگنده با توانایی حمل موادی سنگین‌تر از معمول بودند.

بر اساس شنود مکالمات یک افسر سوری به نام عدنان که سوم دسامبر با فرد ناشناسی صورت گرفته بود، قرار بود روز 30 دسامبر یک ژنرال روس به نام سرگئی با افسری از ارتش سوریه دیدار کند.

موضوع گفت‌وگوی شنودشده هم در رابطه با تجهیز جنگنده‌های سوخو 22 و سوخو 24 ارتش روسیه با حجم زیادی از بمب‌های انفجاری مخصوص بود و قرار بود ژنرال روس هدف از به‌کارگیری این بمب‌ها را به طرف سوری اعلام کند.

بنا بر یافته‌های سازمان اطلاعات ترکیه، روس‌ها که به شدت از سرنگون شدن بمب‌افکن خود عصبانی بودند قصد داشتند کاخ زیبای اردوغان در آنکارا را هدف قرار دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها