کمالوندی: بازرسان آژانس «امروز» نمونه غنی‌شده در فردو را راستی‌آزمایی می‌کنند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با ارائه توضیحات فنی درباره تزریق گاز به سانتریفیوژها در فردو اعلام کرد: امروز بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمونه‌گیری انجام‌شده را راستی‌آزمایی کرده و مرحله نهایی را که برداشت محصول است، اعلام می‌کنند.

کمالوندی: بازرسان آژانس «امروز» نمونه غنی‌شده در فردو را راستی‌آزمایی می‌کنند
کد خبر: 359014
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۱:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در یک برنامه تلویزیونی با ارائه توضیحات فنی درباره تزریق گاز به 1044 سانتریفیوژ در فردو اعلام کرد: در فردو دو آبشار که هر کدام 174 سانتریفیوژ است به ایزوتوپ پایدار اختصاص دارد، ایزوتوپ پایدار هم یک تکنولوژی بسیار پیشرفته در ارتباط با جداسازی عناصر سبک است که مهم‌تر از حتی جداسازی عناصر سنگین یعنی اورانیوم است.

او افزود: لذا ما قرار نیست به آن دو آبشار دست بزنیم ولی بقیه آبشارها که حدودا 700 سانتریفیوژ می‌شود تحت گاز قرار گرفتند. این یک فرآیند طولانی است و اقدامات مربوط به خلاء و... نیز انجام شده است و اکنون داریم اورانیوم غنی شده 4.5 درصد می‌گیریم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین بیان کرد: امروز هم قرار است که بازرسان آژانس نمونه‌گیری را راستی‌آزمایی کرده و اعلام کنند. اقداماتی که مرحله اول اتفاق افتاد را اعلام کردند و مرحله نهایی که برداشت محصول است را امروز آژانس اعلام خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها