انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات:

ایران باید برای رسیدن به یک توافق جدید سر میز مذاکره بنشیند

یک مقام ارشد اماراتی در یک سخنرانی درباره نشستن ایران سر میز مذاکره با قدرت‌های جهانی و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای حصول به یک توافق جایگزین برجام که برنامه موشکی ایران را هم دربربگیرد، ابراز امیدواری کرد.

ایران باید برای رسیدن به یک توافق جدید سر میز مذاکره بنشیند
کد خبر: 359038
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۲:۱۷:۲۴

اعتمادآنلاین| «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در یک سخنرانی در ابوظبی مدعی شد ایران باید برای رسیدن به یک توافق جدید به منظور کاستن از تنش‌های منطقه و «احیای اقتصادش»، با قدرت‌های جهانی و کشورهای حاشیه خلیج فارس بر سر میز مذاکره بنشیند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، قرقاش در سخنرانی در ابوظبی پایتخت امارات درباره شرایط منطقه و تنش‌ها با ایران گفت: «تشدید بیشتر تنش‌ها در شرایط جاری به نفع هیچ کس نیست و ما قویا اعتقاد داریم که فضا برای موفقیت دیپلماسی دسته‌جمعی وجود دارد».

وزیر مشاور در امور خارجه امارات از توافق هسته‌ای برجام به شدت انتقاد کرد و همچنین درباره «انتخاب غلط» از بین دو گزینه جنگ و این «توافق هسته‌ای ناقص» هشدار داد.

او با نسخه‌‌پیچی برای توافق جایگزین برجام مدعی شد که توافق جدید با ایران نباید فقط منحصر به موضوع هسته‌ای باشد و باید به «نگرانی‌ها» درباره برنامه موشک بالستیک ایران و همچنین «دخالت‌های منطقه‌ای» این کشور از طریق نیروهای نیابتی بپردازد.

اظهارات قرقاش درباره «دخالت‌های منطقه‌ای ایران» در شرایطی مطرح شده که رسانه‌های بین‌المللی و مقام‌های خارجی بارها از اقدامات غیرقانونی و دخالت‌های مکرر امارات در امور کشورهای مختلف از قبیل یمن، لیبی و سودان خبر داده‌ و از مواضع امارات انتقاد کرده‌اند.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات که در نشست سالیانه «مناظره استراتژیک» در ابوظبی سخنرانی می‌کرد، مدعی شده که کشورهای منطقه باید در مذاکرات برای توافق جدید با ایران حضور داشته باشند.

قرقاش مدعی شد: «به نظر من امکان یک مسیر برای توافق با ایران وجود دارد؛ توافقی که شاید همه به زودی آماده شروع و همراهی کردن با آن باشند. این موضوع طولانی خواهد بود و به صبر و شجاعت نیاز خواهد داشت».

او سپس بر اهمیت اتفاق نظر جامعه بین‌المللی به ویژه آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه غرب آسیا در قبال ایران تاکید کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها