کد خبر: 359085
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۳:۵۰:۳۰
| |

ترامپ بار دیگر «اخبار جعلی» را مقصر رفتارش دانست

رئیس‌جمهوری‌ آمریکا با مقصر دانستن رسانه‌ها در نوع رفتارش، مدعی شد تحقیقات استیضاحش یک «فریب» است و پیشنهاد داد تا وکیل یکی از افشاگران جامعه اطلاعاتی بابت خیانت تحت پیگرد قرار بگیرد.

ترامپ بار دیگر «اخبار جعلی» را مقصر رفتارش دانست
کد خبر: 359085
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۳:۵۰:۳۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به انتقادی مبنی بر اینکه رفتار خارج از عرف ریاست جمهوری او در حال تکه‌تکه کردن کشورش است، بار دیگر اخبار جعلی را مورد انتقاد قرار داد و به اشتباه مدعی شد پیروزی‌اش در انتخابات 2016 با کسب اکثریت آراء بوده و او بزرگترین اقتصاد در طول تاریخ ایالات متحده را به وجود آورده است.

آخرین پیروزی با کسب اکثریت آرا مربوط به سال 1984 است که در آن رونالد ریگان موفق شد با کسب 525 رای از 538 رای الکترال پیروز شود. در حالی‌که ترامپ تنها 304 رای را در 2016 کسب کرد. ترامپ همچنین 2.8 میلیون رای مردمی کمتر از هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش در سراسر آمریکا به دست آورد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به مطلبی از سوی لئون کوپرمن، میلیاردر آمریکایی درباره اینکه ترامپ نباید برای انتخابات 2020 کاندید شود مگر آنکه رفتارش را تغییر دهد، گفت: «رفتار من ناشی از اخبار جعلی و رسانه‌هاست. در واقع این شما هستید که رفتارم را شکل دادید چون از روزی که رئیس‌جمهور شدم، این مشکلات را داشتم. به گمانم، در پی تمام رویدادهایی که دارد اتفاق می‌افتد، اخبار جعلی از همه بدتر است و آن را باتلاق می‌دانم. خوب شما می‌دانید که من چه کاری انجام می‌دهم. من این باتلاق را خشک می‌کنم. کسی به جز من از عهده این کار بر نمی‌آید. من تمام این فسادی را که دارد اتفاق می‌افتد، از بین می‌برم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد حامیانش بابت تحقیقات استیضاح که از سوی دموکرات‌ها مطرح شده است، خشمگین هستند. وی درباره اخبار جعلی و افشاگری اخیر نیز گفت: «این یک فریب است. یک افشاگر گزارش جعلی درباره مکالمه تلفنی من با رئیس‌جمهوری اوکراین منتشر کرده است و همه آن گزارش، دروغ است. مکالمه تلفنی من خیلی عالی بود. او آن مکالمه را بد جلوه داد. این افشاگر مایه شرم کشور ماست و هویت او باید فاش شود.»

ترامپ همچنین به مارک زید، وکیل این افشاگر نیز اشاره کرد که در توئیتی در سال 2017 پیش‌بینی کرده بود ترامپ باید استیضاح شود. رئیس‌جمهوری آمریکا در این باره گفت:‌ «از این وکیل که ‌آن توئیت را دو سال قبل منتشر کرد باید شکایت کرد؛ شاید به خاطر خیانت. وکیل او مایه شرمساری است.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها