کد خبر: 359120
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۴:۵۳:۱۸
| |

سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برگزار می‌شود

کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با شعار «وحدت امت در دفاع از مسجد الاقصی» از روزهای 23 تا 25 آبان ماه با حضور بیش از 350 مهمان خارجی از بیش از 90 کشور جهان و 1500 مهمان داخلی از سراسر کشور برگزار می‌شود.

سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 359120
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۴:۵۳:۱۸

اعتمادآنلاین| آیت‌الله محسن اراکی - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی - امروز یکشنبه (19 آبان ماه) در تشریح فعالیت‌های سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: اکنون که در آستانه برگزاری سی‌و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی قرار داریم می‌توانیم ادعا کنیم که در مسیر وحدت و جریان‌های وحدت گرا پیشرو و موفق بوده‌ایم.

جمهوری اسلامی ایران و رهبری مقام معظم رهبری در جهان اسلام جریان غالب و پیروز در عرصه وحدت هستند. امروز جمهوری اسلامی مرکز اصلی وحدت جهان اسلام و مرکز تپش قلب جهان اسلام است. تمام نهادها در برابر جریان تکفیر و آتش افروزی در جهان اسلام پیروز شدند.

وحدت جریان شعاری نیست

او گفت: گفتمان تکفیر یک گفتمان شکست خورده است و این جریان به طور کامل از بین رفته و همگان می‌دانند این امر خلاف انسانیت است و گفتمان وحدت به عنوان یک گفتمان جدی و میدانی و عملیاتی در جهان اسلام رو به گسترش است و وحدت جریان شعاری نیست، بلکه یک جریان عینی و میدانی است و با شکل گیری جبهه مقاومت و گسترده شدن آن شاهد این امر هستیم و این نشان از یکپارچگی جهان اسلامی و پیروزمندی جهان اسلام دارد.

مقاومت یک دریای نهفته است که با وحدت و یکپارچگی در امت اسلامی، روزی این دریای نهفته به جریان در خواهد آمد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی نمادی از این دریای خروشان است.

امروز در این کنفرانس از تمام جهان اسلام و اقشار و جوامع نمایندگانی داریم و بخش عظیمی از شرکت کنندگان این کنفرانس جوانان هستند که حضوری ارزشمند و فعال در این کنفرانس دارند.

برپایی این کنفرانس در شرایط تحریم و سختی‌هایی که جبهه استکبار بر جمهوری اسلامی تحمیل کرده است ارزشمند است.

وجه تمایز کنفرانس وحدت اسلامی امسال با سال‌های گذشته

او گفت: آنها می‌خواستند با این تحریم‌ها جمهوری اسلامی را به انزوا بکشانند اما برپایی این کنفرانس تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند. بیش از 350 شخصیت نخبه از 90 کشور جهان اسلام در این کنفرانس حضور دارند.

شخصیت‌های برجسته سیاسی، روسای جمهور، مفتی‌ها، دانشجویان، هنرمندان، شاعران، بانوان و ... از جمله شرکت کنندگان این مراسم هستند. امسال میهمانان ما بیش از هر زمان دیگری اصرار بر حضور در این کنفرانس دارند.

در هشت سال گذشته بیش از 500 کنفرانس بین‌المللی و نشست در سراسر جهان اسلام برگزار شد و ما در مصر مرکز وحدت اسلامی را راه اندازی کردیم و اقدامات دانشگاه الازهر مصر در شکل گیری جریان تقریبی و وحدت‌گرا ستودنی است. ما جریان وحدت را بر اساس دانشگاه مذاهب گسترش دادیم و درصددیم دانشجویان بیشتری در این امر فعالیت کنند.

راه‌اندازی اتحادیه علمای مقاومت و اتحادیه‌های تقریبی از دیگر اقداماتی بود که در این عرصه انجام داده‌ایم. وجه امتیاز امسال کنفرانس وحدت این است که حول محور مقاومت و مسجد الاقصی حرکت می‌کند و تمام مقاله‌ها در این عرصه تهیه شده است.

امتیاز دیگر این کنفرانس حضور پررنگ بانوان، جوانان و دانشجویان است. بیش از سه نشست تخصصی برای جوانان داریم و رهبران و شخصیت‌های برجسته مقاومت حضور ارزشمندی دارند.

برگزاری 16 نشست و چهار کمیسیون در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

در ادامه این مراسم، محمد دلبری - رئیس ستاد اجرایی کنفرانس - با بیان این مطلب که بیش از 20 نشست در این کنفرانس برگزار می‌شود، گفت: چهار کمیسیون ارائه مقالات حول شعار کنفرانس امسال را داریم و 16 نشست تخصصی را با اتحادیه‌ها داریم که از جمله آنها عبارتند از: اتحادیه فعالان قرآنی، اتحادیه بازاریان و تجار، اتحادیه زنان و ... . همچنین مقالات در نشریات علمی و پژوهشی به چاپ می‌رسد.

ستاد کنفرانس وحدت از ابتدای سال 98 با تشکیل هفت کمیته کار خود را آغاز کرد. روز چهارشنبه شاهد ورود میهمانان برای برگزاری اجلاس خواهیم ببود. در کنفرانس امسال بیانیه گام دوم انقلاب را نیز به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد.

او در ادامه با اشاره به عناوین روزشمار هفته وحدت گفت: هفته وحدت امسال با شعار «وحدت امت در دفاع از مسجد الاقصی» از روز گذشته کار خود را آغاز کرده است.

عناوین هفته وحدت عبارت است از: وحدت اسلامی، رسالت رسانه‌ها، علما و نخبگان، تمدن نوین اسلامی، هویت اسلامی و خودشکوفایی، تشکل‌های مردم نهاد، زنان و جوانان پیشگامان تقریب، ایثار، شهادت و مقاومت اسلامی در استکبار جهانی، امام راحل و مقام معظم رهبری پرچم داران امت واحده، وحدت امت در دفاع از مسجد الاقصی و پیامبر اعظم خورشید هدایت و منادی وحدت.

دلبری خاطرنشان کرد: رونمایی از 10 اثر برگزیده تقریبی، رونمایی از هنر مقاومت در قالب فرش دست‌بافت با موضوع تقریب، تقدیر از پنج شخصیت برجسته و بارز تقریبی و بین‌المللی، ارائه دستاوردهای تقریبی با ایجاد غرفه‌ها، برپایی نماز وحدت، دیدار با مقام معظم رهبری، شرکت در نماز جمعه و ... از جمله برنامه‌های ما در این مراسم محسوب می‌شود.

مراسم افتتاحیه 23 آبان ماه ساعت 9 صبح با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود و شنبه عصر مراسم اختتامیه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها