کد خبر: 359148
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۵:۳۶:۲۳
| |

سئول: آمریکا فعالانه خواستار بازگشت کره‌شمالی به مذاکرات است

مشاور امنیت ملی کره‌جنوبی اعلام کرد واشنگتن به صورت فعال در تلاش است تا کره‌شمالی را متقاعد به بازگشت به مذاکراتی کند که به بن‌بست خورده است.

سئول: آمریکا فعالانه خواستار بازگشت کره‌شمالی به مذاکرات است
کد خبر: 359148
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۵:۳۶:۲۳

اعتمادآنلاین| در حالی که کره شمالی هشدار داده در صورت عدم تغییر رویکرد خصمانه آمریکا در قبال این کشور، حاضر به از سرگیری مذاکره با واشنگتن نیست، «چانگ ایو یونگ» مشاور امنیت ملی کره جنوبی امروز (یکشنبه) تأکید کرد که آمریکا «فعالانه» در تلاش برای متقاعد کردن کره شمالی به منظور بازگشت به مذاکرات است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، چانگ در خصوص ضرب‌الاجل کره شمالی به آمریکا برای برداشتن گام‌هایی تا پایان سال جاری میلادی گفت که در برهه‌ای از زمان که تلاش‌ها برای تقویت روابط میان دو کره به بن‌بست خورده است، کره جنوبی این ضرب‌الاجل را «بسیار جدی» می‌داند.

اظهارات این مقام سئول در حالی مطرح شده است که کره شمالی هشدار داده در صورتی که آمریکا رویکرد خود را در قبال این کشور تغییر ندهد، به هیچ‌ عنوان وارد مذاکره با واشنگتن نخواهد شد.

در جدیدترین مورد از هشدارهای کره شمالی، «جو چول سو» رئیس دپارتمان آمریکای شمالی در وزارت امور خارجه کره شمالی ضمن تأکید بر اولتیماتوم این کشور به واشنگتن برای برداشتن گام‌هایی تا پایان سال جاری میلادی گفت که باب فرصت برای حصول پیشرفت در گفت‌وگو با آمریکا در حال بسته شدن است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها