«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

لبنان؛ خروج از کدام بن‌بست؟

در حالی که رهبران سیاسی لبنانی درباره خروج مذاکرات از بن‌بست سخن می‌گویند، رهبر دینی اهل تسنن این کشور خواستار تشکیل دولت نجات ملی لبنان شد.

لبنان؛ خروج از کدام بن‌بست؟
کد خبر: 359177
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۱ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ در حالی‌که رهبران سیاسی لبنانی درباره خروج مذاکرات از بن بست سخن می‌گویند، رهبر دینی اهل تسنن این کشور خواستار تشکیل دولت نجات ملی لبنان شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، شیخ عبداللطیف دریان مفتی اهل تسنن لبنان خواستار تشکیل فوری دولت نجات ملی از شخصیت‌های تکنوکرات شد.

وی به مسئولین توصیه کرد سیاست را با فعالیت‌های میدانی و عملیاتی مخلوط نکرده و اجازه بدهند فعالیت‌های میدانی به متخصصین آن سپرده شود.

این در حالی است که علی بزی از اعضای فراکسیون توسعه و آزادی (نزدیک به مقاومت) تاکید کرد طی چند روز آینده شرایط سیاسی از بن‌بستی که در آن گرفتار شده، خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه ملت لبنان استحقاق زندگی بهتری را دارد، خواستار تسریع در تشکیل کابینه جدیدی شد که قادر باشد به مقابله با چالش‌های اقتصادی و اجتماعی موجود بپردازد.

در این حال جمیل السید نماینده پارلمان لبنان به سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله، توصیه کرد چندان به دولت سعد حریری اعتماد نکند زیرا آنها در اولین پیچ او را تنها خواهند گذاشت.

این سیاستمدار لبنانی که پیشینه حضور در راس ساختار امنیتی لبنان را هم دارد، در نامه‌ای سرگشاده به دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد در حالی که شما در مقاومت در برابر اسرائیل و دفاع از ملت و دولت لبنان هستید، کابینه‌نشینان وظیفه داشتند که کشور را آباد و به مردم خدمت کنند اما آنها تنها به سرقت از مردم می‌پرداختند.

جمیل السید در پایان نامه خود تاکید می‌کند:‌ «پس اطمینان داشته باش آنان (در فرصت مناسب) از پشت به تو هم خنجر خواهند زد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها