علی بهادری‌جهرمی، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه:

نگاه مسئولانه به کار وکالت، مسیر عدالت را هموارتر می‌کند

علی بهادری‌جهرمی، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه، به تقویت نگاه مسئولانه در بین وکلا تأکید کرد و گفت: این کار رضایت جامعه و توسعه عدالت را تحقق می‌بخشد.

نگاه مسئولانه به کار وکالت، مسیر عدالت را هموارتر می‌کند
کد خبر: 359188
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۶:۵۲:۵۲

اعتمادآنلاین| علی بهادری‌جهرمی، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه، ظهر امروز در همایش ملی تبیین نقش وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در دادرسی عادلانه، گفت: وکلا، بار مسئولیت زیادی را در جامعه به دوش می‌کشند و نباید به وکلا به عنوان شغل نگاه شود؛ چرا که وکالت یک شان و مسئولیت اجتماعی است.

وی پروانه وکلالت را سند مسئولیت‌ اجتماعی وکلا خواند و گفت: توجه به این مسئولیت و نقش وکلا در احقاق حقوق، دادرسی عادلانه را تحقق می‌بخشد و نقش این قشر را برجسته‌تر می‌سازد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه ابراز کرد: اگر چنین نگاهی به پروانه وکلالت داشته باشیم خود به خود ما نزدیک‌ترین همراهان و همیاران قاضی می‌شویم، حقوق افراد در جامعه احیا شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر مخاطبان ما از عملکردهای ما رضایت ندارند، تصریح کرد: البته نمی‌خواهیم مسیر کنونی را زیر سئوال ببریم اما ایجاد نگاه مسئولانه و اجتماعی در بین کارشناسان و وکلا، تقویت امید و اطمینان در مسیر عدالت را هموارتر می‌کند.

بهاری‌ جهرمی با تأکید بر اینکه در کار دادرسی و دادگستری هیچ‌کس نمی‌تواند خود را در نتیجه کنار بکشد، بیان کرد: ما وکلا و کارشناسان نمی‌توانیم خود را کنار بکشیم و بگوییم که دستگاه قضایی باید پاسخ‌گو باشد، همه در نتیجه شریک هستند و اگر نتیجه کار خوب باشد، همه باید سربلند بگوییم که این کار نتیجه تلاش جمعی بوده و اگر هم نتیجه قابل دفاع نباشد همه باید بار مسئولیت آن را بپذیریم.

وی تأکید کرد: هر کسی باید تقویت نگاه مسئولانه را از خود آغاز کند و گام برداشتن در این مسیر قطعا رضایت مردم از کار و عملکرد مجموعه دادگستری، وکلا و کارشناسان را در جامعه ایجاد می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها