نماینده مردم دهلران:

عدم استفاده از سد چیلات در مراودات اقتصادی بی‌تدبیری است

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این‌که سد چیلات دهلران هنوز به عنوان مرز رسمی برای عبور و مرور معرفی نشده است، گفت: عدم استفاده از سد چیلات دهلران در مراودات اقتصادی عین بی‌تدبیری است.

عدم استفاده از سد چیلات در مراودات اقتصادی بی‌تدبیری است
کد خبر: 359203
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۱۷:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، گفت: امروز نمی‌خواهم صرفا از مشکلات حوزه انتخابیه بگویم. بارها گفته‌ام علی‌رغم این‌که حوزه انتخابیه از مزیت‌های اقتصادی آب و خاک و نفت و گاز فرصت‌های بی‌نظیری مانند مرز برخوردار است ولی این فرصت‌ها آنگونه که باید به سرانجام نرسیده است.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی را یادآوری می‌کنم ایشان می‌فرمایند که علاج مساله تحریم اقتصاد مقاومتی است که تکیه عمده اقتصاد مقاومتی بر مردم و تولید داخلی است. به دلیل همکاری در استفاده از ظرفیت‌های داخلی و فعال نمودن بخشی از مزیت‌های حوزه انتخابیه که در حال اجرا است از وزیر نفت و هیات دولت تشکر می‌کنم.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پاسخ به پیگیری‌های اینجانب در فعال نمودن و سرمایه‌ گذاری‌هایی همچون ان جی آی 3100 دهلران، پتروشیمی دهلران، سرمایه‌ گذاری یک میلیارد و 17 میلیون دلاری در میدان نفتی حوزه انتخابیه و سرمایه‌ گذاری 1200 میلیاردی در میدان نفتی دانان و سرمایه‌ گذاری 152 میلیون یورویی در احداث ایستگاه تقویت فشار خط انتقال گاز از مواردی است که لازم می‌دانم به خاطر آنها تشکر کنم. انتظار می‌رود مساعدت لازم در خصوص موافقت اولیه با تامین خوراک پتروشیمی در شهر به عمل بیاید و همچنین با توجه به این‌که سرمایه‌ گذار توانمند یعنی شرکت ماهتاب پای کار است وزارت نفت همکاری لازم را برای شروع فعالیت این پتروشیمی تحت عنوان پتروشیمی ماهتاب سیمره به عمل آورد و در گازرسانی به بخش‌های محروم حوزه داخلی تسریع لازم را مورد نظر قرار بدهد.

وی اظهار کرد: در حوزه راه و شهرسازی نیز اگرچه اقدامات امیدوار کننده‌ای مانند شروع احداث باند دوم جاده در شهر انجام شده، اما به علت عدم سرمایه‌ گذاری تاریخی در راه‌های جنوب استان ایلام و عدم شروع برخی پروژه‌ها جای نگرانی وجود داشته و لازم است توجهات لازم در این باره انجام شود تا وزارت راه و شهرسازی در توجه به این پروژه‌ها تسریع کند.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث کشاورزی به عنوان یکی از مزیت‌های بی‌دلیل اقتصادی حوزه انتخابیه است. بهره‌برداری از فاز اول شبکه‌های آبیاری دشت عباس به وسعت 40 هزار هکتار جای تشکر دارد و مردم منتظر اجرای فاز دوم به میزان 10 هزار هکتار زمین کشاورزی هستند، اما ایستگاه‌های پمپاژ تامین آب کشاورزی زمین‌های کشاورزی منتظر اعتبار و اقدام وزارت جهاد کشاورزی است.

وی در پایان اضافه کرد: مرز چیلات دهلران به عنوان فرصتی استثنایی برای کشور علی‌رغم مصوب شدن در هیات دولت به عنوان مرز مجاز گمرکی هنوز همچون مرز رسمی برای عبور و مرور معرفی نشده، عدم استفاده از این مرز در مراودات اقتصادی و تعاملات اجتماعی عین بی‌تدبیری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها