کد خبر: 359234
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۲۲:۲۹:۳۶
| |

عبدالحسین معزی، نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر:

تنها تفاوت ما با صلیب سرخ‌ خلوص در نیت است/ کمبود دارویی در هلال احمر نداریم/ هلال احمر دارای سرمایه‌های بی‌بدیل اجتماعی است

عبدالحسین معزی، نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، گفت: تنها تفاوت ما با صلیب‌سرخ‌ها خلوص در نیت است. من از نیت صلیب سرخ‌ها اطلاع ندارم اما تنها نیت نیروی‌های ما برای رضای خداست. کاری ارزشمند است که برای خدا باشد و ارزش کار ما به همین است.

تنها تفاوت ما با صلیب سرخ‌ خلوص در نیت است/ کمبود دارویی در هلال احمر نداریم/ هلال احمر دارای سرمایه‌های بی‌بدیل اجتماعی است
کد خبر: 359234
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۹ ۲۲:۲۹:۳۶

اعتمادآنلاین| عبدالحسین معزی، نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در افتتاحیه دهمین گردهمایی نمایندگان ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان‌ها که در محل هتل ولایت مشهد برگزار شد، با بیان اینکه«خدمت‌رساندن به خلق خدا یکی از بهترین نعمت‌هایی است که خداوند به انسان‌ها عنایت کرده است»، عنوان کرد: این نعمت را خداوند نصیب ما کرده است که ما در یک دستگاهی قرار بگیریم که نخستین هدفش، کاهش رنج و درد دردمندان است. پیامبر اکرم(ص) در طول 23 سال پیامبری همواره بر خویشتن فشار و رنجی آورد که مانند نداشت. بزرگواری و عظمت در وجود او متجلی بود و هرآنچه که داشت برای مردم بود.

معزی افزود: ما باید چه چیزی را از ایشان یاد بگیریم؟ پیامبر رحمت است. او شتابان به سمت رنج دیدگان می‌رفت و تنها چیزی که برای او اهمیت داشت، کمک به رنج دیدگان بود. شما نیز باید همین‌گونه باشید.

نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: مسؤولان دفاتر باید در راستای اهداف جمعیت هلال احمر، بتوانند فضای مهربانانه را نهادینه کنند و برای تعمیق بخشیدن آن تلاش کنند. هدف ما تعمیق بخشیدن مهر و محبت در فضا براساس ایمان به خداست. ما مسؤولیت اجرایی بر دوش نداریم و تنها باید به این فضا عمق ببخشیم.

معزی ادامه داد: در وجود 8500 نیروی هلال احمر در سراسر کشور، اندیشه دوست داشتن انسان بر پایه این آموزه «آنچه برای خود می پسندی برای دیگران بپسند» شکل گرفته و این اخلاق در سراسر وجود نیروی‌های هلال احمر متبلور است.

وی با بیان اینکه «ما تلاش می‌کنیم، راهکارهای درست را در اختیار مسؤولان دفاتر ولی فقیه در هلال احمر استان‌ها قرار بدهیم»، خاطرنشان کرد: اگر قرآن را خوب تدبر کنیم، این درس‌ها را به ما می‌آموزد که انسان باید خدمت‌کننده باشد. ما برای بهره‌مندی مسؤولان دفترها، در اولین قدم دارالقران را راه‌اندازی کردیم. ما باید کاری کنیم که قرآن را به صحنه زندگی انسان‌ها ببریم تا قرآن در بین ما محجور نباشد و با برنامه‌ریزی‌هایی که می‌شود، قرآن در رأس برنامه‌های ما باشد.

نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر سبک زندگی تاکید دارند و ما باید سبک زندگی را از قرآن فرابگیریم. باید سعی کنیم احکام خدا را به همکاران یاد بدهیم.

وی بیان کرد: مهم ترین مسئله امروز ما جوانان هستند. ما تنها نباید به سلامت جسم انسان‌ها فکر کنیم بلکه ما باید طبیب روح مردم هم باشیم. اگر ما می‌گوییم جمعیت هلال احمر سازمان جوانان است باید به فکردرمان روح جوانان و مشکلات آن‌ها هم باشیم. دشمن درصدد است که بتواند اعتقادات جوانان را بردارد و آن‌ها را به اعتیاد مبتلا کرده و سربار جامعه کند و ما باید جوانان را دریابیم.

نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، گفت: بیانیه گام دوم رهبری، نقشه راه حرکت ما در جمعیت هلال احمر است. در چهل سال آینده چگونه باید حرکت کرد؟ ما می خواهیم راه را پیدا کنیم. بهره گرفتن از این بیانیه نقشه ما در مسیر فعالیت‌هاست. محوریت برنامه‌های این دورهمی بیانیه گام دوم انقلاب است.معزی افزود: یک سال است که ما در شورای فرهنگی هلال احمر در حوزه نمایندگی ولی فقیه بر روی محورهای بیانیه گام دوم کار کرده و برنامه‌ریزی می‌کنیم که به عنوان برنامه استوارنامه آن را تقدیم شما می‌کنیم.

معزی با اشاره به اینکه«‌هفته‌ای سرشار از مهر، رحمت، وفا، صمیمیت، رشد و ترقی است»، اظهار کرد: این گردهمایی چند دلیل دارد که اولین دلیل آن دیدار هرساله کاری است.

وی افزود: در آغاز سال سیل مهیبی در کشور اتفاق افتاد که همه دوستان ما در زمینه خدمت رسانی به مردم رنج دیده و سیل زده کمک کردند به همین دلیل در بهار امسال امکان دیدار نبود.

کمبود دارویی در هلال احمر نداریم

نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر داروهای مورد نیاز مردم در کشور تولید می‌شود و ما مشکل کمبود دارو نداریم.

معزی همچنین در حاشیه این افتتاحیه، در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود دارو در هلال احمر، اظهار کرد: در حال حاضر کمبود دارو در هلال احمر نداریم و تنها گاه به داروهای تک نسخه‌ای نیاز پیدا می‌کنیم که راه‌حل آن را توانستیم پیدا کرده و داروها را به جامعه برسانیم.

وی ادامه داد: تحریم هلال احمر ایران از سوی دولت آمریکا جنایت بزرگی بود. در جریان زلزله، آمریکا جلوی کمک‌های مالی کشورهای دیگر را گرفت و پول‌ها را بلوکه کرد اما از راه‌های دیگر این کمک‌ها رسید. در حال حاضر داروهای مورد نیاز مردم در کشور تولید می‌شود و ما مشکل کمبود دارو نداریم.

نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: در جریان سیل اخیر مردم ایران 240 میلیاردتومان کمک کردند که با این کمک‌ها برای سیل‌زدگان یخچال، گاز و تلوزیون خریداری شده و در بین 10 هزارنفر از آن‌ها توزیع شد. باقی‌مانده این پول به بنیاد مسکن داده خواهد شد که خانه‌های قابل تعمیر را تعمیر کرده و خانه‌های خراب شده را از نو بسازد.

معزی با بیان اینکه« برای زلزله‌زدگان آذربایجان اسکان اضطراری در چادرها انجام شد»، خاطرنشان کرد: کار هلال احمر همین است که ظرف 72 ساعت مردم حادثه دیده را اسکان اضطراری بدهد. 18 قلم کالا را در اختیار مردم قرار دهد تا زندگی آن‌ها به صورت موقت تامین شود.

نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: وقتی ما به مردم اطلاع بدهیم که هموطنان‌تان به کمک نیازدارند، ایرانیان پر مهر و محبت در صورتی که به درستی به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده باشد، مسؤولیت را احساس کرده و پای کار می‌آیند.

معزی افزود: مسؤولیت، مسئله تربیتی است و اگر انسان درست تربیت شود در بروز حوادث این مسؤولیتپذیری خود را نشان می‌دهد.

وی در ادامه سخنان منصوب به خود را در خصوص« رئیس جمعیت هلال احمر ایران» تکذیب کرد.

هلال احمر دارای سرمایه‌های بی‌بدیل اجتماعی است

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین اسدالله اسدی مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی، اظهار کرد: تحقق اهداف دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، اصول هفت‌گانه صلیب سرخ جهانی، اهداف چهارگانه هلال احمر جمهور اسلامی منبعث از ویژگی‌هایی است که درباره نبی اکرم(ص) در قرآن کریم آمده است.

وی ادامه داد: ما مسؤولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه باید تمام توان خود را برای به خدمت گرفتن این ویژگی‌ها به کار بگیریم. ما در نهادی هستیم که دارای سرمایه‌های بی‌بدیل و داشته‌های مردمی است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی، عنوان کرد: فعال سازی بخش فرهنگی و شرعی به عنوان نیاز کنونی جامعه ، استفاده از ظرفیت جوانان برای بازسازی و امدادرسانی شبکه امدادرسانی در قالب کانون‌های طلاب، تهیه و تدوین اسناد بالادستی حوزه نمایندگی، بازسازی بدنه فکری و فرهنگی دفاتر نمایندگی استان‌ها، استفاده از طلاب و روحانیون خوش‌فکر و حضور استراتژیک در همه عرصه‌های نیازمند و... از مهم‌ترین شاخصه‌های نمایندگی ولایت فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها