ضیائیان، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی پیش بینی کرد

آلودگی هوا در شهرهای بزرگ تا جمعه/ بارندگی شدید در هرمزگان

صادق ضیائیان، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، گفت: تا پایان هفته به دلیل پایداری هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

آلودگی هوا در شهرهای بزرگ تا جمعه/ بارندگی شدید در هرمزگان
کد خبر: 359258
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۰۸:۳۶:۰۹

اعتمادآنلاین| صادق ضیائیان، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، با اشاره به اینکه تا پنجشنبه هفته جاری جوی آرام و پایدار در اغلب شهرهای کشور حاکم است، گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دلیل پایداری هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ‌بارندگی شدید در هرمزگان، گفت: امروز ‌رگبار شدید باران‌ در برخی نقاط همراه با رعدوبرق، وقوع تندبادهای لحظه‌ای، احتمال بارش تگرگ و مواج شدن دریا در ‌بخش‌هایی از هرمزگان و سواحل این استان، شرق خلیج فارس و جزایر آن، تنگه هرمز و غرب دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی هشدار داد: در این راستا آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، متلاطم شدن دریا همراه با بارندگی شدید و اختلال در تردد دریایی و آسیب به تاسیسات دریایی محتمل است که توصیه می‌شود ‌توقف در حاشیه مسیل‌ها و اجتناب از تردد شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی کوچک در دستور کار باشد.

ضیائیان ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فردا در شرق خلیج فارس بارش پراکنده و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا پاره‌ای از مناطق شرق خلیج فارس مواج خواهد بود، گفت: بعدازظهر امروز و همچنین فردا وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد.

ضیائیان با اشاره به بارش پراکنده در سواحل خزر از پنجشنبه اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در هفته جاری در نواحی زلزله‌زده شمال غرب کشور هوای سرد ماندگار است و کمینه دما در میانه بین صفر تا 2 درجه و در سراب «1-» ‌درجه تا «2-» درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بعدازظهر پنجشنبه و روز جمعه در میانه و سراب افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روزهای دوشنبه و سه‌شنبه صاف و غبارآلود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیمه ابری همراه با غبار محلی پیش بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 18 و 8 درجه خواهد بود.

ضیائیان اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فردا شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در 12 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها