کد خبر: 359272
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۰۸:۵۹:۰۰
| |

در انتظار استعفای داورزنی؛

آخرین معادله درمورد معاون خبرساز وزیر/حرف سلطانی‌فر «حرف» می‌شود؟

اگرچه معرفی کاندیداهای فدراسیون والیبال بسیاری توجهات را معطوف به افشین داوری و حضور یکباره او در جمع کاندیداها کرده اما موضوع داورزنی و استعفایی که باید داشته باشد، به قوت خود باقی است.

آخرین معادله درمورد معاون خبرساز وزیر/حرف سلطانی‌فر «حرف» می‌شود؟
کد خبر: 359272
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۰۸:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا داورزنی و موضوعات مرتبط با حضور او در انتخابات فدراسیون والیبال در روزهای گذشته از کلیدی ترین واژه ها و داستان های مرتبط با وزارت ورزش بود که ابهامات و سوالات زیادی پیرامون این وزارتخانه و عملکرد مسئولانش در قبال قوانینی که خود بنیانگذار و مجری آن هستند، ایجاد کرده بود.

همه این ابهامات و اما و اگرها از ورود داورزنی به انتخابات و حفظِ همزمان صندلی کلیدی ترین معاونت در وزارت ورزش آغاز شد و تا تعلل بیش از حد برای تعیین زمان برگزاری مجمع ادامه داشت. در این میان تاخیر در اعلام اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده به ابهامات و انتقادات مطرح دامن زد اما انتشار فهرست کاندیداهای تایید صلاحیت شده از سوی وزارت ورزش، باعث منحرف شدن خیلی از نگاه ها و سوالات به سمتی دیگر شد.

تا پیش از معرفی فهرست کاندیداهایی که صلاحیت شان برای ورود به انتخابات فدراسیون والیبال تایید شده، نوک پیکان همه ابهامات و انتقادات به سمت داورزنی و به خصوص مدرک تحصیلی او بود اما انتشار این فهرست باعث چرخش توجهات از «محمدرضا داورزنی» به «افشین داوری» شد و اینکه او چطور به انتخابات والیبال بازگشت؟

به هر حال این هم از راه کارهای وزارت ورزش بود برای اینکه در فاصله چند روز مانده تا انتخابات 29 آبان ماه فدراسیون والیبال، فشار توجهات منفی از دوش معاونش برداشته شود وگرنه «چرا نباید بازگشت داوری به فهرست کاندیداهای فدراسیون والیبال اطلاع رسانی می شد همان طور که کناره گیری او توسط پایگاه خبری وزارت ورزش اطلاع رسانی شد؟!»

بعد از مخالفت وزیر و اعلام انصراف داوری، او رایزنی های خود را برای ورود به انتخابات آغاز کرده بود و تا اخذ تاییدیه از مراجع ذی صلاح ادامه داد اما ظاهرا برای وزارت ورزش بهتر این بود که بر روی این موضوع سرپوش بگذارد و زمانی آن را علنی کند که هم کار از کار گذشته باشد و هم بتواند به عنوانی اهرمی برای متعادل کردن کفه هجمه ها علیه دیگر کاندیدای والیبال استفاده کند اما موضوع کلیدی در رابطه با وی همچنان باقی است و اینکه داورزنی باید پیش از انتخابات فدراسیون والیبال اعلام کناره گیری کند.

این وعده را شخص مسعود سلطانی فر وزیر ورزش در گفتگوی هفته گذشته خود با خانه ملت داد و اینکه «داورزنی پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال از سمت معاون وزیری استعفا می‌دهد.»

بنابراین در فاصله 10 روز مانده تا انتخابات سرنوشت ساز فدراسیون والیبال، روز شمار جامعه ورزش آغاز شده برای اینکه وعده سلطانی فر عملی شود و داورزنی بعد از سه سال از معاونت وزارت ورزش کناره گیری کند.

محمد رضا داورزنی بهمن ماه سال 95 با حکم مسعود سلطانی فر و به جای نصرالله سجادی به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش منصوب شد.

وی پیش از ورود به وزارت ورزش برای مدت 10 سال (از سال 1385) ریاست فدراسیون والیبال را عهده دار بود ضمن اینکه همزمان با معاونت وزارت ورزش و برای مدت یک سال هم سرپرستی فدراسیون والیبال را بر عهده داشت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها