لیگ برتر کشتی فرنگی

اوج هیجان در شهر بادگیرها؛ قهرمان در یزد مشخص می‌شود

تکلیف قهرمان نوزدهمین دوره لیگ برتر کشتی فرنگی فردا در شهر یزد مشخص خواهد شد.

اوج هیجان در شهر بادگیرها؛ قهرمان در یزد مشخص می‌شود
کد خبر: 359313
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۰۹:۵۷:۳۶

اعتمادآنلاین| پس از پایان رقابت‌های مقدماتی لیگ برتر کشتی فرنگی که با برگزاری 6 هفته (رفت و برگشت) انجام شد، تیم‌های بازار بزرگ ایران و هیأت کشتی سیرجان بعنوان تیم‌های اول و دوم گروه یک و سینا صنعت ایذه و دانشگاه آزاد خوزستان به عنوان تیم‌های اول و دوم گروه 2 به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

بدین ترتیب در مرحله نیمه نهایی نوزدهمین دوره این مسابقات که فردا (سه‌شنبه 21 آبان ماه) در سالن 9 دی سپاه الغدیر شهر یزد برگزار می‌شود، تیم بازار بزرگ ایران به مصاف دانشگاه آزاد خوزستان می‌رود و سیناصنعت ایذه نیز با هیأت کشتی سیرجان رقابت می‌کند. تیم‌های برنده دیدار فینال و تیم‌های بازنده نیز عصر فردا دیدار رده‌بندی را برگزار خواهند کرد.

بازار بزرگ در همان شروع لیگ با توجه به در اختیار گرفتن کشتی‌گیران مطرح و ملی‌پوشی همچون رضا خدری، شیرزاد بهشتی طلا، محمد نوربخش، علی ارسلان، پیام بویری، مهدی ابراهیمی، حسین نوری، مهدی علیاری، شهاب قوره جیلی و ... خود را به عنوان مدعی جدی و اصلی کسب عنوان قهرمانی مطرح کرد تا سایر رقبا عملا برای کسب عنوان دومی رقابت کنند، اما همانظور که همه می‌دانند کشتی ورزشی بدون رکورد است و ممکن است روز مسابقه هر اتفاقی روی دهد.

در هر حال با توجه به قدرت تیم‌های حاضر در مرحله نیمه‌نهایی شاید بتوان شانس بیشتری برای بازار بزرگ برای پیروزی و حضور در فینال و کسب عنوان قهرمانی در نظر گرفت، اما کامران قدرتی، سرمربی داشنگاه آزاد نیز تیمش را دست و پا بسته نمی‌داند و می‌گوید: درست است حریفمان تیم پرمهره و پرستاره‌ای است، اما از پیش بازنده نیستیم و روز مسابقه نتیجه روی تشک مشخص خواهد شد. تیم جوان و با انگیزه‌ای داریم که می‌توانند معادلات را بر هم بزنند. مهم نیست به این مسابقات برویم یا نه. تمام تلاش ما ارائه کشتی‌های زیبا و تماشاگرپسند است؛ مطمئن باشید روز مسابقه هم شاهد رقابتی جذاب و زیبا خواهیم بود. خیلی از کشتی‌گیران مطرح و نامدار در این فصل لیگ شکست خوردند؛ امیدوارم خدا کمک کند و روز مسابقه هم روز خوب بچه‌های ما باشد.

دانشگاه آزاد خوزستان از نفرات باتجربه‌ای همچون فرشاد عیسوند، امین سوری، مهدی هدایی، آرمان علیزاده ومسعود نعمت چکانی بهره می‌برد.

دیگر تیم مدعی این مرحله که همه پیش‌بینی حضورش در فینال را می‌کنند سینا صنعت ایذه است که در این سال ها همواره حضوری پررنگ در این رقابت‌ها داشته و به عنوان یکی از مدعیان جدی گام به میدان گذاشته است. مالخاز آمویان، هادی علیزاده پورنیا،کیوان رضایی، محمد بیرانوند، پارسا نظری و ... کشتی‌گیرانی هستند که برای سینا صنعت به میدان رفته‌اند و می‌توانند بار دیگر خود را در فینال ببینند.

سینا صنعت که در مرحله گروهی هم مقتدرانه مقابل حریفانش به پیروزی رسیده بود، در صورت حضور در فینال کار سختی مقابل بازار بزرگ پرمهره خواهد داشت و می‌توان در انتظار رقابتی جذاب و دیدنی برای تعیین قهرمان نشست.

ملک‌محمد بویری، سرمربی تیم کشتی فرنگی سیناصنعت ایذه درباره حضور تیمش در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی گفت: درست است کشتی‌گیران مطرح و عنوان‌داری مانند برخی رقبا نداریم، اما تیمی جوان و با انگیزه داریم که می‌توانند برای هر حریفی خطرناک باشند. امیدوارم در مرحله نهایی نیز شاهد رقابت‌های جذاب و تماشاگرپسندی باشیم.

وی تصریح کرد: در کنار راهیابی به فینال نیم‌نگاهی هم به حضور در جام باشگاه‌های جهان داریم. هدف تمام حامیان مالی کمک به کشتی و کشتی‌گیران است و مسئولان تیم ما هم همین هدف را داشتند. اگر به فینال برسیم سعی می‌کنیم رقابتی جذاب و نزدیک داشته باشیم. تمام کشتی‌گیران‌مان سرحال و آماده هستند.

زمان‌بندی دقیق مسابقات و اسامی ناظران و داوران به شرح زیر اعلام شده است:

21 آبان ماه، یزد

مرحله نیمه نهایی:

بازار بزرگ ایران - دانشگاه آزاد خوزستان (ساعت 9:00)
سیناصنعت ایذه - هیات کشتی سیرجان (ساعت 11:00)

مرحله نهایی:

دیدار رده بندی (ساعت 18:00)
دیدار فینال (ساعت 20:00)

سرپرست مسابقات: عبدالله فتوحی (تهران)

ناظر سازمان لیگ: محمد حدادی (تهران)

رئیس کمیته داوران و ناظر داوری: ناصر فروتن (تهران)

سرپرست فنی: محمدابراهیم امامی (تهران) داور درجه S1

داوران بین‌المللی: محمد مصلایی‌پور (یزد) درجه S1، سعید عباسی (قم) درجه S1، اکبر نصیری (زنجان) درجه یک، غلامرضا طاهرخانی (قزوین) درجه یک، غلامرضا بهارلو (چهارمحال بختیاری) درجه یک، داود خوش منظر (تهران) درجه یک، محمدعلی احمدی (مازندران) درجه دو

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها