کد خبر: 359316
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۰:۰۱:۵۳
| |

فریبرز عسکری:

تکواندوکاران در کرواسی روی موزائیک تمرین می‌کردند/ نماینده برزیل عوام‌فریبی کرد

فریبرز عسکری، سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: برگزاری مسابقات از سوی میزبان اصلا شرایط خوبی نداشت و به همین دلیل تکواندوکاران حاضر در سالن روی سنگ و موزائیک تمرین می‌ کردند.

تکواندوکاران در کرواسی روی موزائیک تمرین می‌کردند/ نماینده برزیل عوام‌فریبی کرد
کد خبر: 359316
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۰:۰۱:۵۳

اعتمادآنلاین| تورنمنت بین المللی کرواسی در حالی روز گذشته (یکشنبه) با حضور 313 تکواندوکار در شهر زاگرب پیگیری شد که تیم ملی تکواندو ایران با دو نماینده در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود. فرزان عاشورزاده و سجاد مردانی به منظور ارتقاء رنکینگ المپیکی در این رویداد حضور پیدا کردند که در نهایت مردانی علی رغم ناداوری‌های حاکم در مسابقات به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت و فرزان از رسیدن به مدال بازماند.

فریبرز عسکری، در پاسخ به این سؤال که شرایط میزبانی تورنمنت بین‌المللی کرواسی گویا خیلی پایین بوده، آیا شما با این موضوع موافق هستید یا خیر، گفت: واقعاً برگزاری مسابقات از سوی میزبان اصلا شرایط خوبی نداشت. برای ما عجیب بود که چرا این مسابقات در حد یک رویداد بین‌المللی برگزار نشد. میزبان قضاوت مسابقات را بر عهده تنها 2 داور واگذار کرده بود و این خیلی برای ما عجیب بود. ضمن اینکه فضای سالن برگزاری مسابقات به هیچ عنوان قابل قبول نبود و به همین دلیل تکواندوکاران حاضر در سالن روی سنگ و موزائیک تمرین می‌ کردند! یعنی شرایط میزبانی تا این حد غیرقابل قبول بود. به هر حال این مسابقات جزو رقابت‌هایی بود که در مسیر المپیک قرار داشت و بچه‌ها می‌توانستند از این رویداد بین‌المللی امتیاز کسب کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که گویا داوری در این رقابت‌ نیز به ضرر نماینده کشورمان تمام شد و دلیل تصمیمات عجیب داوران در این مبارزه چه بود، گفت: واقعا داوری‌ها با حرف و حدیث تمام شد. نماینده برزیل که با مردانی مبارزه کرد، نفر سوم المپیک ریو بود. سجاد مردانی مقابل او خیلی خوب بازی کرد و حتی 4 امتیاز پیش افتاده بود اما در 20 ثانیه پایانی مسابقات هر دو تکواندوکار با مشت ضربه‌ای به هم زدند که مشت مردانی به گوشه‌ای از شانه حریف برزیلی خورد، اما تکواندوکار برزیلی بلافاصله به زمین افتاد و متأسفانه عوام‌فریبی کرد. رفتار او واقعا ناجوانمردانه بود و داوران هم متأسفانه بازی را به سود او اعلام کردند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سؤال که آیا مسابقات با ویدئوچک برگزار نمی‌شد تا برای رفع این مشکل از طریق ویدئوچک موضوع بررسی شود، گفت: متأسفانه میزبان از کمترین امکانات ممکن در این مسابقات استفاده کرده بود. آنها از بی کیفیت ترین دوربین‌های فیلمبرداری استفاده کرده بودند که واقعا به هیچ عنوان قابل تشخیص نبود که آیا ضربه به گردن نماینده برزیل خورده یا به شانه او برخورد کرده است، اصلاً چیزی مشخص نبود. ضمن اینکه بین داوران هم اختلاف بود که رأی را چگونه اعلام کنند که در نهایت به ضرر سجاد تمام شد، اما کار تکواندوکار برزیلی واقعا ناجوانمردانه بود.

عسکری در پاسخ به این سؤال که تورنمنت کرواسی پیش از اعزام به فینال گرندپری آخرین رویداد بین المللی بود؟ گفت: بله، ما پس از بازگشت به تهران به جمع ملی پوشان اضافه خواهیم شد، در حال حاضر نیز تیم ملی در تهران زیر نظر وحید عبدالهی تمرینات خود را پیگیری می‌کند. این تمرینات تا فینال گرندتری مسکو ادامه خواهد داشت و دیگر هیچ رویدادی را به غیر از مسکو پیش رو نداریم. در این مسابقات شرایط فرزان عاشورزاده خوب بود و با مشکلی که برای او پیش آمد از ادامه مسابقات انصراف داد. او مصدوم شد. در کل، این مسابقات بدون تأثیر نبود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها