اسلواکی: باید برجام را زنده نگه داریم

«میروسلاو لایچاک» وزیر خارجه اسلواکی برجام را یک توافق عالی دانست و بر لزوم تلاش برای حفظ آن تاکید کرد.

اسلواکی: باید برجام را زنده نگه داریم
کد خبر: 359379
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۱:۴۱:۲۲

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه اسلواکی ساعتی قبل از آغاز نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا از لزوم تلاش کشورهای باقیمانده در برجام برای «زنده نگهداشتن» این توافق هسته‌ای سخن گفته است.

«میروسلاو لایچاک» وزیر خارجه اسلواکی پیش از نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران در بروکسل حاضر شد و درباره محور رایزنی‌های این نشست اظهاراتی مطرح کرد.

یکی از خبرنگاران حاضر در مقر اتحادیه اروپا از وزیر خارجه اسلواکی درباره اقدامات اخیر ایران در کاهش تعهدات برجامی خودش سوال کرد و پرسید: آیا اکنون زمان اعمال تحریم‌ها علیه ایران فرا رسیده است، میروسلاو لایکاچ در پاسخ به این سوال، به تمجید از توافق هسته‌ای برجام پرداخت و بر لزوم تلاش برای حفظ آن تاکید کرد.

وزیر خارجه اسلواکی گفت: «در حال حاضر اعتقاد من این است که ما باید درباره اینکه چطور برجام را نجات دهیم، صحبت کنیم. این یک توافق عالی است و ما (کشورهای اروپایی) باید زنده نگهش داریم».

لایکاچ در شرایطی این سخنان را مطرح کرده که ایران در پاسخ به انفعال و خلف وعده کشورهای اروپایی در جبران خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و باز گرداندن تحریم‌ها، گام‌های اول، دوم، سوم و چهارم کاعش تعهدات برجامی خود را برداشته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها