کد خبر: 359398
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۲:۲۳:۳۵
| |

سردار وحیدی، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی:

حکمرانی غربی فجایع فراوانی ایجاد کرده است

سردار احمد وحیدی، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، با انتقاد از مولفه‌های مورد نظر در حکمرانی اسلامی تاکید کرد: مدت‌ها با انسان محور بودن محیط زیست را نابود کردند و فجایع زیادی به بار آوردند.

حکمرانی غربی فجایع فراوانی ایجاد کرده است
کد خبر: 359398
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۲:۲۳:۳۵

اعتمادآنلاین| سردار احمد وحیدی، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، در نخستین همایش ملی حکمرانی اسلامی با تبریک به مناسبت هفته وحدت گفت: بی تردید حکمرانی یکی از موضوعات بسیار اساسی است. بعد از 40 سال افتخار در آستانه 40 سال دوم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب باید به این موضوع توجه کنیم که حکمرانی موضوع بسیار مهم است به همین دلیل در دانشگاه عالی دفاع ملی مدرسه حکمرانی شهید بهشتی با موافقت مقام معظم رهبری تشکیل شد تا به نظریه پردازی حول محور موضوع رسیدن به مولفه‌های اساسی حکمرانی اسلامی کمک کند.

وی افزود: حکمرانی دغدغه‌ای مهم است ما امروز یک رقیب دیگری در این عرصه داریم و آن حکمرانی غرب مدرن است این حکمرانی با حکمرانی اسلامی مبنای متفاوت دارد. در واقع حکمرانی اسلامی رسالتی است که انسان‌ها را به خیر برساندند. در حکمرانی غرب حکمرانان وظیفه دارند سازوکاری را آماده کنند تا هر شخصی برای به دست آوردن حداکثر به هدف خود برسد. اما موضوع مورد توجه این است در حکمرانی اسلامی ما اکنون باید معیارها را تبیین کنیم. این حکمرانی اسلامی تعالی جامعه را به دنبال دارد برای مثال در زمان دفاع مقدس جامعه‌ای شکل گرفت که اساس آن ایثار و حق خواهی بود.

رئیس دانشگاه دفاع ملی بیان کرد: حکمرانی غرب فجایع فراوانی ایجاد کرد. دو یا سه قرن در موضوع انسان محوری تاکید داشته و محیط زیست و طبیعت را نابود کرده و اکنون به موضوع حفظ محیط زیست بازگشتند. حال این که چه زمانی به مسیر اصلاح بازگردند، مشخص نیست.

سردار وحیدی در پایان اظهار کرد: حکمرانی اسلامی براساس اصل ولایت شکل گرفته است. به گفته مقام معظم رهبری ولایت اسلامی فارغ از ادیان جوامع است. در جوامع غیر اسلامی هم می‌توان از این ولایت استفاده کرد و راه نجات هم بازگشت به همین ولایت مداری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها