کد خبر: 359444
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۴:۳۰:۳۱
| |

سردار وحیدی، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی خبر داد:

تشکیل مدرسه حکمرانی در دانشگاه عالی دفاع ملی

سردار احمد وحیدی، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، از تشکیل مدرسه حکمرانی شهید بهشتی در این دانشگاه با موافقت فرمانده معظم کل قوا خبر داد.

تشکیل مدرسه حکمرانی در دانشگاه عالی دفاع ملی
کد خبر: 359444
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۴:۳۰:۳۱

اعتمادآنلاین| سردار احمد وحیدی رییس دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی صبح امروز دوشنبه 20 آبان در همایش ملی حکمرانی اسلامی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت : بی‌تردید حکمرانی جزو موضوعات اساسی و‌ زیربنایی است.

وی افزود: در دانشگاه عالی دفاع ملی، مدرسه حکمرانی شهید بهشتی ایجاد شده است که هدف آن هم کمک به نظریه‌پردازی و‌ تئوری‌سازی حول‌ موضوع نحوه رسیدن به حکمرانی اسلامی و‌ هم تربیت نیروهایی است که باید در آینده این حکمرانی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که با تشکیل مدرسه شهید بهشتی موافقت نمودند، اساسا حکمرانی بنا شده در غرب با حکمرانی اسلامی، دو مبنای متفاوت دارند.

سردار وحیدی اضافه کرد: حکمرانی در غرب برگرفته از پارادایم‌های هابز است، در حالی‌که حکمرانی اسلامی یک حکمرانی غایت‌گرا و‌ رسالت‌محور است که قرار است انسان‌ها را به خیر و صلاح برساند.

وی ادامه داد: در حکمرانی غربی وظیفه حکمران این است که ساز و کارها را فراهم کند تا هرکس هرچقدر خواست به سود برسد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه اگر حکمرانی در غرب حداکثر به سازش رساندن اختلافات باشد، حکمرانی اسلامی نه تنها حل عاقلانه اختلافات است بلکه تعالی جامعه را نیز در پی دارد، اظهار داشت: آنچنان که دیدیم در دفاع مقدس جامعه‌ای شکل گرفت که اساس آن خیرخواهی و همبستگی و محبت بود.

سردار وحیدی تصریح کرد: حکمرانی غربی فاجعه‌های فراوانی به وجود آورد و آنها حتی طبیعت را فراموش کردند، اخیرا دوباره یادشان آمده باید به محیط زیست برگردند و به آن توجه کنند.

وی افزود: این در حالی است که حکمرانی اسلامی به تمام سرمایه‌ها توجه دارد.

سردار وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: حکمرانی اسلامی بر اساس اصل ولایت شکل گرفته است، ما در همایش ملی حکمرانی اسلامی به دنبال این هستیم که قدمی هرچند کوچک در جهت تبیین مفاهیم حکمرانی اسلامی برداریم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها