تظاهرات‌ها در پایتخت و استان‌های جنوبی عراق ادامه دارد

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از آتش زدن ساختمان دادگستری منطقه باب الشرقی در مرکز بغداد و نیز منفجر کردن یک برج مراقبت در شرق پایتخت خبر داد.

تظاهرات‌ها در پایتخت و استان‌های جنوبی عراق ادامه دارد
کد خبر: 359451
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ ۱۴:۳۹:۵۱

اعتمادآنلاین| عبدالکریم خلف، سخنگوی نظامی عادل عبدالمهدی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از اقدام گروهی که آنها را متواری توصیف کرد، برای منفجر کردن یکی از برج‌های مراقبت در شرق بغداد خبر داد.

او به تلویزیون رسمی عراق گفت: گروهی متواری در منطقه البلدیات در شرق پایتخت اقدام به منفجر کردن یکی از برج‌های دیده‌بانی برای مخفی کردن جرایم‌شان کردند.

خلف همچنین گفت: ساختمان دادگستری منطقه باب الشرقی در مرکز بغداد دچار حریق شد و تلاش‌هایی از سوی برخی مجرمان برای مانع تراشی جهت رسیدن تیم دفاع مدنی برای اطفای حریق وجود داشت.

در این راستا دحام الخفاجی یک افسر پلیس بغداد نیز گفت، آتش‌سوزی در دو طبقه یک ساختمان تجاری هفت طبقه که شامل انبار عطر بود در میدان الخلانی در مرکز بعداد رخ داد.

او افزود: علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست.

در حادثه جداگانه‌ای الخفاجی گفت: بمبی صوتی در نزدیکی پل الجمهوریه در نزدیکی میدان التحریر بغداد منفجر شد که تلفاتی نداشت.

نیروهای امنیتی روز شنبه تحصن‌کنندگان در نزدیکی چند پل در مرکز بغداد را متفرق کردند اما تحصن‌کنندگان در میدان التحریر به تجمعات خود ادامه دادند.

در عین حال به گفته یک منبع امنیتی، معترضان در استان میسان در جنوب عراق ورودی گذرگاه الشیب در مرزهای ایران و مسیر منتهی به میدان نفتی البزرکان (یکی از میادین نفتی استان) را بستند.

تظاهرات‌کنندگان در استان ذی قار نیز امروز، دوشنبه سه پل استان را روی مردم و خودروها بستند. تظاهرات‌کنندگان پل‌های النصر، الحضارات و الزیتون در مزکر شهر الناصریه را بستند که این امر موجب ترافیک سنگین شد. اما منابع بعدا گفتند دو پل از سه پل مسدود شده باز شد.

در کربلا نیز دانش‌آموزان معترض و دانشجویان اداره آموزش و پرورش کربلا را بسته و کارمندان را از محل کارشان بیرون کردند.

کمیته حقوق بشر در پارلمان عراق نیز روز یکشنبه آمار قربانیان اعتراضات در عراق را از ابتدای اکتبر 319 تن اعلام کرد.

گفته می‌شود نیروهای امنیتی میدان البحریه در مرکز بصره را محاصره و نیروهایی را مستقر کرده‌اند.

فعالان گفتند: نیروهای امنیتی امروز تظاهرات دانشجویی را سرکوب کردند، این تظاهرات در دانشگاه بصره برگزار شده بود منابع می‌گویند شش دانشجو بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که علی مشاری، فرمانده عملیات بصره اعلام کرد، وضعیت امنیتی استان کاملا تحت کنترل است و طرح امنیتی ویژه برای حمایت از موسسات دولتی و مهم در بصره به خوبی پیش می‌رود.

او تاکید کرد: گروهی خرابکار و نفوذی در صفوف تظاهرات‌کنندگان حضور دارند و می‌خواهند اعتراضات را ملتهب کنند.

در این راستا برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق با رئیس شورای عالی قضایی،‌ رئیس پارلمان و نخست وزیر در کاخ السلام بغداد درباره وضعیت کشور تشکیل جلسه داد و شرکت کنندگان در این نشست بر موضع ثابت خود یعنی امتناع از به کار گرفتن هرگونه راه حل نظامی برای تظاهرات مسالمت‌آمیز و مواخذه شدید هرگونه اعمال خشونت افراطی تاکید کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها